شناسه خبر : 8096 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

میلیاردرها در پولیت بورو

شاید بی‌اغراق بتوان گفت قوه قانونگذاری تنها کشور بزرگ کمونیست جهان یعنی چین، بزرگ‌ترین کلوپ میلیاردرها نیز هست.

شاید بی‌اغراق بتوان گفت قوه قانونگذاری تنها کشور بزرگ کمونیست جهان یعنی چین، بزرگ‌ترین کلوپ میلیاردرها نیز هست. گزارشی که به تازگی توسط سی‌ان‌بی‌سی و به قلم جمیل اندرلینی منتشر شده حاکی از حضور 83 میلیاردر در میان هیات نمایندگان پارلمان چین است.
این در حالی است که نه در سنا و نه در میان اعضای مجلس نمایندگان آمریکا حتی یک میلیاردر که ثروتش به یک میلیارد دلار برسد نیز حضور ندارد. ثروتمندترین مرد سنای آمریکا در حال حاضر مایکل مک کول است که ثروتش حداکثر 500 میلیون دلار آمریکاست. گزارش موسسه هورون گلوبال ریچ نشان می‌دهد حداقل 31 نفر از اعضای کنگره ملی چین که در ماه گذشته و در اجلاس سالیانه این کنگره در پکن حضور داشتند بیش از یک میلیارد دلار ثروت دارند.
ثروتمندترین مرد سیاسی چین ژونگ کویینگو بنیانگذار شرکت نوشابه‌سازی واهاهاست که ثروتش بیش از 13 میلیارد دلار برآورد می‌شود.
با توجه به مشکلات مربوط به محاسبه ثروت پنهان رهبران سیاسی چین و خانواده‌هایشان، تحلیلگران بر این باورند که گزارش هورون منعکس‌کننده تمام واقعیت‌های مالی رهبران سیاسی چین نیست و بنابراین تعداد سوپر‌ثروتمندان چینی به مراتب بیش از آن رقمی است که گزارش هورون نشان می‌دهد.
گزارش اخیر هورون همچنین نشان می‌دهد تعداد میلیارد دلاری‌های سیاسی چین امسال 17 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و در آخرین نشست کنگره ملی چین بیش از 43 میلیاردر حاضر بودند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید