شناسه خبر : 7832 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تفاوت حمایت از احزاب آمریکایی براساس مسائل جنسیتی

شکاف جنسیت

هیلاری کلینتون حالا رسماً اولین زنی محسوب می‌شود که به عنوان نماینده حزب خود، بلیت ورود به دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده را به دست آورده است.

هیلاری کلینتون حالا رسماً اولین زنی محسوب می‌شود که به عنوان نماینده حزب خود، بلیت ورود به دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده را به دست آورده است. کاندیدا شدن او، در کنار نظرات عجیب ترامپ، کاندیدای حزب رقیب در مورد زنان، بحث‌های جدیدی را درباره جنسیت و حمایت از احزاب در ایالات متحده آغاز کرده است. بر اساس آمار در انتخابات سال‌های 1972 و 1976، جنسیت بر طرفداری از احزاب تاثیری نداشت. اما در 9 انتخابات بعد از آن در نظرسنجی‌های انجام‌شده، زنان بیشتر طرفدار دموکرات‌ها بوده‌اند. در انتخابات سال 1980 که رونالد ریگان را در مقابل جیمی کارتر قرار داد حدود 45 درصد از زنان به کارتر رای دادند در حالی که این رقم در مورد مردان 36 درصد بود، در انتخابات سال 2012، این اختلاف به 10 درصد رسید. در این انتخابات 55 درصد زنان از اوبامای دموکرات حمایت کردند در حالی که درصد حمایت مردان از او 45 درصد بود. این بدان معنی است که رشد محبوبیت دموکرات‌ها در بین زنان رای‌دهنده، به کندی صورت گرفته اما ادامه‌دار بوده است.
اما نظرسنجی اخیر موسسه پیو که در 15 تا 26 ماه ژوئن انجام شد، نشان می‌دهد در انتخابات پیش‌رو، ایالات متحده احتمالاً بزرگ‌ترین شکاف جنسیتی تاریخ خود در زمینه حمایت از کاندیداها را شاهد خواهد بود. در این نظرسنجی 59 درصد زنان اعلام کرده‌اند بین ترامپ و کلینتون، طرفدار کلینتون هستند، در حالی که تنها 43 درصد مردان کلینتون دموکرات را به ترامپ جمهوریخواه ترجیح داده‌اند. اگرچه نظرسنجی پیو، بیشترین فاصله درصدی طرفداران را تاکنون ثبت کرده است، اما تقریباً تمام نظرسنجی‌های انجام‌شده، صرف‌نظر از نهاد انجام‌دهنده آن، نشان می‌دهند این فاصله دورقمی خواهد بود. در نظرسنجی NBC این اختلاف 13 و در نظرسنجی CBS حدود 11 درصد ثبت شده است. همچنین نظرسنجی پیو نشان می‌دهد که فاصله با افزایش سن کاهش می‌یابد. در سنین پایین‌تر زنان و مردان (نسبت به متوسط پیشتر گفته) کلینتون را به ترامپ ترجیح می‌دهند اما میزان رشد طرفداران کلینتون در میان زنان بیشتر از مردان است. با افزایش سن در هر دو گروه طرفداران کلینتون کاهش می‌یابد. همچنین زنان موضع‌گیری درباره تبعیض نژادی و موارد مشابه را مهم‌تر می‌دانند. در حالی که حدود 70 درصد زنان اعتقاد دارند نظر کاندیدایشان در مورد تبعیض‌های نژادی و جنسیتی بسیار مهم و تاثیرگذار است، تنها 55 درصد مردان اعتقاد دارند اداره‌کننده آینده کشورشان باید به این موضوع توجه داشته باشد. البته همچنان از نظر زنان و مردان، موضوع اصلی که تعیین‌کننده رای آنهاست، موضوع اقتصاد و با فاصله‌ای اندک تروریسم است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها