شناسه خبر : 7510 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

غول هواپیماسازی اروپا هنوز از رقیب آمریکایی خود عقب‌تر است

رکورد جدید ایرباس

شرکت ایرباس در سال ۲۰۱۳ رکورد تولید ۲۶۲ هواپیما را ثبت کرده است.

شرکت ایرباس در سال 2013 رکورد تولید 262 هواپیما را ثبت کرده است. در سال گذشته میلادی 93 مشتری ایرباس سفارش‌های خود را دریافت کرده‌اند از جمله 15 مشتری که برای نخستین مرتبه هواپیمای ایرباس سفارش داده بودند. با وجود افزایش مشتریان، ایرباس نتوانست در بخش ارائه سفارش‌ها از رقیب دیرینه خود یعنی بویینگ جلو بزند. این شرکت در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد در سال 2013 برابر 648 هواپیما را به سفارش‌دهندگان تحویل داده است.
ایرباس اعلام کرده اکنون 51 درصد بازار هواپیماهایی با بیش از 100 صندلی را به خود اختصاص داده است. جان لیهی مدیر بخش تجاری شرکت معتقد است باخت در برابر بویینگ برای آنها اهمیت چندانی ندارد. او در این باره گفت: «تصور می‌کنم از آنچه به دست آورده‌ایم، خوشحالیم. این یک انحصار دوگانه با سهمی 50 درصد است. واقعاً اهمیتی نمی‌دهم آنها دو هواپیمای بیشتر بسازند یا ما.» به طور کل ایرباس 493 هواپیما از خانواده A320، 108 فروند از A330 و 25 سوپرجامبو A380 را سال گذشته تحویل داد.

رشد سریع
شرکت ایرباس همچنین سه هزار نفر را در سال گذشته استخدام کرده است. لیهی در این‌باره گفت: ما صنعتی روبه رشد هستیم. سال گذشته سفارش ساخت 1619 هواپیما بیش از دو ‌برابر مقداری بود که ایرباس پیش‌بینی می‌کرد اما لیهی هشدار داد احتمال کمی وجود دارد این روند با همین سرعت ادامه یابد. او گفت: «واقعیت این است که ما به عنوان یک صنعت نمی‌توانیم در این سطح ادامه دهیم. اما همچنان تولیدات‌مان را افزایش خواهیم داد.» فابریس برژه مدیر ارشد ایرباس نیز گفت: «اگر بازار همچنان مثبت باقی بماند و اگر مشتریان به هواپیماهای بیشتری نیاز داشته باشند، ما هم تولیدات‌مان را افزایش خواهیم داد.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها