شناسه خبر : 7128 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تداوم کاهش ارزش سهام اپل

مشکلات سیب

کاهش ارزش سهام اپل، در ماه می هم ادامه داشته است.

کاهش ارزش سهام اپل، در ماه می هم ادامه داشته است. در فاصله 21 آوریل تا 3 می سال جاری میلادی، سهام این شرکت حدود 12 درصد از ارزش سهام خود را از دست داده است و در تمام این مدت تنها یک روز، آن هم با نرخی بسیار اندک، رشد قیمت را تجربه کرده است. در حال حاضر بین شرکت‌های فناوری، تنها اینتل توانسته عملکردی بدتر از اپل را به ثبت برساند.
در واقع وضعیت فعلی شرکت اپل، تا حد زیادی عجیب است. این شرکت در حال حاضر چند مشکل را همزمان تجربه می‌کند: فروش گوشی‌های تلفن همراه آی‌فون برای اولین بار در طول تاریخ تولید و عرضه آن کاهش یافته است. آی‌فون‌7 دیرتر از انتظارات رونمایی خواهد شد و به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از مشتریان این شرکت، تصمیم گرفته‌اند آپدیت‌های برنامه‌هایی را که از آنها استفاده می‌کنند دریافت نکنند. همزمانی همه این اتفاقات، باعث شده اپل با مشکل بزرگی مواجه شود و در حال حاضر قیمت سهام این شرکت تنها دو درصد بالاتر از اواخر آگوست 2015 است.
اما به نظر می‌رسد وضعیت حال حاضر نه‌تنها وال‌استریت را نگران نکرده است، که آنها یقین کاملی به بهبود وضعیت این شرکت در آینده بسیار نزدیک دارند. این امیدواری تنها مخصوص تاجران وال‌استریت نیست، بلکه تیم کوک مدیر عامل اپل نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد اگرچه این اخبار واقعیت دارد، اما کمک در راه است و وضعیت به زودی نرمال و حتی بهتر از سابق خواهد شد. تیم کوک اعلام کرد رونمایی از نسخه جدیدتر آی‌فون و همچنین تولیدات جدیدی که در راه است وضعیت شرکت را به روال‌صعودی و نرمال همیشه باز خواهد گرداند: «ما مانند همیشه برای شما محصولات جدیدی را داریم که بدون آنها نخواهید توانست زندگی کنید، فقط هنوز خودتان هم خبر ندارید تا چه حد به آنها احتیاج دارید.»
اما دوره‌های سخت اپل، که تواتر اتفاق افتادن آنها مرتب در حال کاهش است، با محصولی معمولی مثل یک گوشی اندکی کوچک‌تر یا باریک‌تر حل نمی‌شود. اگر قرار باشد اعتمادها، مانند قبل از این وضعیت جلب شود، باید یک محصول انقلابی به بازار عرضه شود و این البته تقریباً چیزی است که کوک وعده آن را داده است. اما با تاکید بر سری بودن آن از دادن اطلاعات در مورد این محصول جدید خودداری کرده است. اما این نوع از مرموز بودن، نمی‌تواند همیشه نشان‌دهنده خبرهای بزرگ و عجیب باشد. اینکه اپل و مدیرعامل توانای آن تصمیم گرفته‌اند خط تولید خود را به روی افراد خارج از شرکت بسته نگه دارند، در بازار تنها برای آنها امتیاز منفی به همراه خواهد داشت. در نتیجه به‌رغم آنکه حتی شایعه‌ها در مورد ساخت اتومبیل توسط این شرکت دوباره قوت گرفته است، باز هم قیمت سهام آن به دنبال سخنرانی امیدوارانه و در عین حال مبهم کوک زیان خواهد دید. اما به یاد داشته باشید، تاریخ اثبات کرده است شرط‌بندی روی سقوط اپل، تقریباً هیچ‌گاه عاقلانه نخواهد بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها