شناسه خبر : 7106 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

اقتصادنیوز: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم میانگین سالانه در مهرماه به 9 /7 و نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به 6 /6 درصد رسیده است.
صداوسیما: سخنگوی دولت در پاسخ به برخی انتقادها در زمینه چرایی تغییر نکردن وزرای اقتصادی گفت: آیا باید تیم اقتصادی را که نرخ تورم بالای 40 درصد را به زیر هشت درصد رساند و رشد اقتصادی منفی هفت درصد را به 4 /4 درصد افزایش داد، از هم بپاشیم؟
ایرنا: صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان (MENAP) نرخ تورم ایران را برای سال‌های 2016 و 2017 به ترتیب 4 /7 و 2 /7 درصد پیش‌بینی کرد.
مهر: رئیس‌جمهور در ابلاغیه‌ای سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها، مرکز آمار و سازمان نقشه‌برداری را به سازمان «برنامه و بودجه» و سازمان بهره‌وری را به سازمان «امور اداری و استخدامی» سپرد.
خانه‌ملت: وزیر نفت اعلام کرد بیش از 70 درصد مبلغ قراردادهای جدید نفتی به ایرانی‌ها واگذار می‌شود و تاکنون صلاحیت 11 شرکت ایرانی برای انعقاد قرارداد تایید شده است.
صداوسیما: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی حدود 1500 میلیارد تومان بابت دریافت سوخت به این شرکت بدهکارند، گفت: 77 درصد کل این بدهی مربوط به شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان و ماهان است.
اقتصادنیوز: هیات‌امنای صندوق توسعه ملی در مصوبه‌ای که هدف آن «جهش در صادرات غیرنفتی» عنوان شده، نرخ سود تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق برای صادرکنندگان را به 11 درصد کاهش داد.
فارس: شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اوراق بهادار بدهی دولتی در خارج کشور خبر داد.
مهر: ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی، حفظ ثبات اقتصادی، مهار تورم، بهبود مدیریت مالی، اصلاح و تقویت نظام بانکی، یکسان‌سازی ارز، تقویت سرمایه‌گذاری خارجی و پیشبرد اصلاحات ساختاری را هفت راهبرد اقتصادی دولت دانست.
ایرنا: وزارت دارایی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد متعاقب تصمیم شورای اجرایی مقررات اتحادیه اروپا، اقدام به آزاد کردن اموال مسدود‌شده بانک صادرات ایران کرده است.
صداوسیما: شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک پس از پنج سال وقفه و با رفع محدودیت‌های مالی و اقتصادی ایران، سرویس‌دهی به این کشور را از سر می‌گیرد.
ایرنا: رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: شماری از شرکت‌های ایرانی که در هفته‌های اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات رسمی گوشی تلفن همراه آیفون مجاز شناخته شده بودند، نسبت به ثبت سفارش واردات اقدام کرده‌اند و نخستین محموله رسمی این نوع گوشی هفته دوم آبان وارد کشور خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها