شناسه خبر : 6903 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نگاه کارشناس

نقش اقتصادی نماز جمعه

سوالی که به غلط در اذهان جامعه ایران همچنان پس از سال‌ها باقی مانده این است که میدان دادن به بخش خصوصی آیا منجر به تامین منافع شخصی عده‌ای که معمولاً کارآفرینان و فعالان اقتصادی هستند، نمی‌شود؟

سید‌حمید حسینی/‌عضو اتاق تهران
سوالی که به غلط در اذهان جامعه ایران همچنان پس از سال‌ها باقی مانده این است که میدان دادن به بخش خصوصی آیا منجر به تامین منافع شخصی عده‌ای که معمولاً کارآفرینان و فعالان اقتصادی هستند، نمی‌شود؟ و اگر بخش خصوصی قدرت بگیرد، آیا دولت و به دنبال آن مردم ضرر نخواهند کرد؟ این دل‌نگرانی از دیرباز همراه جامعه ایران بوده است و حال زمان آن رسیده که پاسخ و التیامی برای آن پیدا کرد. به اعتقاد من و دیگر همکاران و همفکرانم در اتاق بازرگانی، زدودن چنین نگرانی‌هایی از اذهان جامعه و مردم که خود بخش خصوصی هستند، از تریبونی همچون نماز جمعه در سراسر کشور امکان‌پذیر است.
مراسم‌ نماز جمعه که شرکت‌کنندگان و مخاطبان آن آحاد جامعه هستند بهترین جایگاه برای معرفی بخش خصوصی ایران و القای این تفکر در جامعه است که بخش خصوصی قدرتمند و پویا قادر است نظامی قدرتمند را ایجاد کند. از این جایگاه می‌توان این پیام را به عموم مردم رساند که بخش خصوصی، همان‌هایی هستند که در صفوف نمازگزاران می‌ایستند و منافع آنها و طبقه کارآفرینان و فعالان اقتصادی، همه در یک کاسه است و پیوندی ناگسستنی میان این دو برقرار است که باید تقویت شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها