شناسه خبر : 5986 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

اختلاف دولت و بخش خصوصی بر سر تعرفه‌ها
نوشت: سیاست جدید تجاری در سال 96 حکایت از اختلاف دولت و بخش‌خصوصی درباره تعرفه‌ها دارد. اگرچه قرار بود طبقات تعرفه‌ها از هشت طبقه در سال جاری به شش طبقه در سال 96 کاهش یابد، اما وزارت جهاد کشاورزی با این پیشنهاد مخالفت کرده و می‌گویند مطرح شده است با کاهش طبقات تعرفه‌ای، عملاً بحث ادغام طبقات پیش خواهد آمد و ممکن است برخی از کالاهایی که با کاهش تعرفه مواجه می‌شوند، تولید داخلی آن کالا را تحت تاثیر قرار دهند و به کالای داخلی آسیب وارد کنند. اما به اعتقاد کارشناسان، کاهش ارتفاع دیوار تعرفه‌ها یکی از لازمه‌های الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی و شفافیت در امور گمرکی است.
قاچاق زیرآبی رافائل
در گزارشی به شرح ماجرای کشتی تفریحی و باشکوه ایتالیایی به نام رافائل پرداخت که پیش از انقلاب از سوی ایران خریداری و راهی خلیج‌فارس شد تا محل استقرار و تفریح ارتشیان باشد و گردشگری خلیج‌فارس را رونق ببخشد. تا مدت‌ها این کشتی در بوشهر جزو جاذبه‌های گردشگری بود اما با انقلاب و آغاز جنگ رافائل در بوشهر زمینگیر شد و در سال 62 عراقی‌ها این کشتی باشکوه را زدند و کشتی تا نیمه در آب رفت و بعد آن در اثر تصادف با کشتی دیگری به ته دریا رفت. اما به‌تازگی خبر رسیده سودجویان به‌طور قاچاق در حال جدا کردن قطعات این کشتی و فروش آن هستند.
کالیفرنیا کرمان را پشت سر گذاشت
نوشت: کرمان که با تولید ٧٠‌ درصد پسته کشور پایتخت پسته دنیا لقب داشت، حالا تنها ٣٠ درصد پسته ایران را تامین می‌کند. آب نیست و باغداران برای سیراب ‌کردن باغ‌های پسته ناچارند چاه‌هایی با عمق بیشتر از ٢٥٠ متر حفر کنند. برداشت آب از منابع زیرزمینی در کرمان سه برابر خط قرمز جهان و شش برابر میانگین مطلوب است. اسدالله عسگراولادی، صادرکننده خشکبار می‌گوید: تولید پسته کرمان کم، بی‌کیفیت و گران شده و همین سه عامل کافی است که قافیه را به آمریکایی‌ها ببازیم و سلطانی پسته جهان را واگذار کنیم. روند تولید پسته در کرمان در حالی به شدت کم شده که پیش‌بینی می‌شود تولید پسته آمریکا تا‌ سال ۲۰۲۰، به ۴۵۰‌ هزار تن برسد.
عاملان دولتی کمپین تحریم خودرو
نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افرادی که کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی را ایجاد کردند در واقع حقوق‌بگیران بیت‌المال بودند که لطمه‌ای را به صنعت کشور وارد کردند و ما نیز به آنها پاتک زدیم. با شکل‌گیری کمپین تحریم خرید خودرو، این موضوع در دولت مطرح شد و عده‌ای گفتند اینها تعدادی جوانند که آلت دست عده‌ای شده‌اند. من این موضوع را پیگیری کردم و اسامی این افراد به مقامات مربوطه اعلام شد. این افراد قصد داشتند با اهداف انتخاباتی مانع از رشد صنعتی کشور از محل رشد صنعت خودرو شوند. اگر به من به دروغ ناسزایی گفته شود، اتفاقی نمی‌افتد اما اذهان را مشغول می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها