شناسه خبر : 5268 لینک کوتاه

رشد نجومی بهای سهام شرکت نینتندو در دو هفته اخیر

سود بازی

هفته دوم جولای سال ۲۰۱۶، کمپانی نینتندو ژاپن، بازی را به بازار گوشی‌های تلفن همراه عرضه کرد که توانست قیمت سهام این شرکت را در کمتر از دو هفته، دو برابر کند.

هفته دوم جولای سال 2016، کمپانی نینتندو ژاپن، بازی را به بازار گوشی‌های تلفن همراه عرضه کرد که توانست قیمت سهام این شرکت را در کمتر از دو هفته، دو برابر کند. این بازی که دانلود اپلیکیشن و بازی با آن رایگان است، به کاربران یا همان بازیکنان اجازه می‌دهد موجودات خیالی را در مکان‌های واقعی پیدا و شکار کنند. اگرچه نصب اولیه بازی رایگان است، اما برای امکانات بیشتر آن در داخل برنامه، باید هزینه‌هایی پرداخت شود. دانلود بالای این بازی که توانست تنها طی دو هفته از نظر تعداد کاربر، بازی معروف کلش را پشت سر بگذارد، سیل سرمایه را به سمت نینتندو سرازیر کرد. ارقام مربوط به درآمد شرکت از راه این بازی هیچ‌گاه رسمی و موثق اعلام نشده است اما طبق اکثر روایت‌ها می‌تواند دقیقه‌ای محاسبه شود.
اما روسای نینتندو در روزهای گذشته دوباره هوشمندی بالایی ازخود نشان دادند و با اعلام اینکه نیازی نمی‌بینند پیش‌بینی خود درباره تراز و میزان قیمت سهام شرکت را تغییر دهند، سرمایه‌گذاران را شوکه کردند. سخنگوی شرکت اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از این بازی محدود بوده و به زودی به شدت افت کند و در نتیجه بر وضعیت اقتصادی شرکت تاثیر چندان مهمی نخواهد داشت و در نتیجه پیش‌بینی‌ها همچنان ثابت خواهد ماند.
با این اعلام حدود 4 /66.4 میلیارد دلار از این شرکت ژاپنی خارج شد و قیمت سهام آن 2 /17 درصد افت کرد. شرکت نینتندو، طبق گزارش از قبل پیش‌بینی‌شده انتظار دارد در سال جاری میلادی، 35 میلیارد ین سود خالص داشته باشد. این رقم در سال گذشته میلادی تنها 5 /16 میلیارد ین بوده است. البته در واقع هم حجم درآمدی که پوکمون به شرکت سرازیر کرد، نمی‌توانست روندی ادامه‌دار تلقی شود. نینتندو، همچنین جزو معدود شرکت‌هایی بود که مردم عادی و سهامداران جزء با شروع موفقیت بازی اقدام به خرید سهام در آن کردند. این گروه از سهامداران غیر‌حرفه‌ای هستند که معمولاً با دیدن نشانه‌های ناموافق به سرعت اقدام به فروش سهام خود برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی می‌کنند. اقدام نینتندو، می‌تواند در راستای جهت‌دهی به سهامدارانش هم محسوب شود. به دنبال سقوط قیمت سهام نینتندو، سایر شرکت‌هایی هم که به نینتندو یا پوکمون مربوط بودند، دچار کاهش قیمت شدند. علاوه بر گزارش شرکت، کارشناسان بازار منتظر عرضه پوکمون در چین هم هستند که دسترسی به اطلاعات جغرافیایی در آنجا توسط دولت محدود شده است. اگر عرضه این بازی در چین رونق داشته باشد می‌توان مطمئن بود نینتندو تا اطلاع ثانوی با سود سرشاری روبه‌رو خواهد بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها