شناسه خبر : 4927 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

رونمایی از آینده بانکداری
نوشت: ششمین همایش «سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» پنجم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. این همایش به 1- اصلاحات نظام بانکی، 2- تطبیق با قوانین و مقررات بانکداری بین‌الملل و 3- بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت. ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی؛ اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی؛ مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری؛ دکتر علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی؛ محمدابراهیم مقدم‌نودهی، مدیرعامل بانک تجارت؛ پرویز عقیلی‌کرمانی، مدیرعامل بانک خاورمیانه؛ سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات؛ مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران؛ علی سنگینیان، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران و علی مدنی‌زاده از سخنرانان این همایش هستند.

سرنوشت غم‌انگیز کارخانه ریسباف
نوشت: کارخانه ریسباف اصفهان که از سال ۱۳۱۱ تا ۱۳۶۵ قطب نساجی کشور به شمار می‌رفت حالا تغییر کاربری داده و به موزه اشیای قدیمی تبدیل شد. وزارت راه‌و‌شهرسازی ساختمان قدیمی کارخانه ریسباف را به قیمت 207 میلیارد تومان خرید تا به جای تخریب، به موزه تبدیل شود. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ترکیه به اندازه درآمد نفت ایران از صنعت نساجی پول به جیب می‌زند. اما صنعت نساجی ایران که روزی در زمره بهترین‌های جهان بود، نفس‌های آخر را می‌کشد و برند خاطره‌ساز ایرانی تبدیل به موزه می‌شود. بیست‌ویکم دی‌ماه سال جاری تصمیم نهایی برای قطب نساجی کشور گرفته شد و وزارت راه‌وشهرسازی مالکیت ساختمان این کارخانه ۸۴ساله را از آن خود کرد.

کاهش مالیات نهادها و بنیادهای خاص
نوشت: بر اساس اطلاعات بانک مرکزی نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی در هشت‌ماهه سال جاری مالیاتی معادل ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند که در حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این در حالی است که مالیات مصوب آنها برای هشت‌ماهه سال جاری معادل ۷۰ میلیارد تومان بوده است. در هشت‌ماهه سال جاری درآمد مالیاتی دولت معادل ۵۸ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان بوده و به این ترتیب ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. البته مصوب درآمد مالیاتی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده و به این ترتیب دولت ۱۵ درصد از تحقق مصوب درآمد هشت‌ماهه سال ۱۳۹۵ عقب مانده است.

شرط آخوندی برای حمایت از صنعت سیمان
نوشت: وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: حاضرم از صنعت سیمان حمایت کنم، ولی خواهش می‌کنم از ما درخواست غیربازرگانی نداشته باشید. وی گفت: در دهه ۸۰ انفجار تولید و گسترش صنعت سیمان در میانه راه قرار داشت. همان زمان پیش‌بینی می‌شد به زودی با بحران مصرف سیمان مواجه می‌شویم. می‌گویند تا سال ۱۴۰۴ تولید سیمان به ۱۲۰ میلیون تن می‌رسد. من نمی‌دانم با چه محاسبه‌ای چنین صحبتی را انجام دادند. ابتدای دهه ۷۰ نگران مازاد عرضه بودیم و الان بیان می‌شود ۴۰ درصد مازاد عرضه داریم. این منطق که ما تمام نهاده‌های اولیه را بیاوریم و به بخش سیمان یارانه بدهیم که می‌خواهیم به افق ۱۲۰ میلیون تن سیمان برسیم راه‌حل اصولی نیست.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها