شناسه خبر : 4814 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

برند بیژن، چهار سال پس از مرگ بنیانگذارش هنوز فاخرترین پوشاک مردانه جهان را تولید میکند

آقای مُد

رایحه خوش برند همواره جذاب و افسونگر است. برندها پای افراد زیادی را در مقابل فروشگاه‌ها و مراکز خرید دنیا سست می‌کنند.

آقای مُد
مولود پاکروان

رایحه خوش برند همواره جذاب و افسونگر است. برندها پای افراد زیادی را در مقابل فروشگاه‌ها و مراکز خرید دنیا سست می‌کنند. اما برندهای لوکس و گران‌قیمت مشتریان خاص خود را دارند. مشتریانی که به جز لاکچری نمی‌خرند، نمی‌پوشند، نمی‌نوشند و استفاده نمی‌کنند. این مشتریان خاص کسانی هستند که با کیف و جیب‌های پرپول وارد فروشگاه‌های لوکس می‌شوند و برایشان مهم نیست در ازای آنچه می‌خرند یا خدمتی که دریافت می‌کنند چقدر پول می‌پردازند. به همین خاطر است که افراد هوشمند، طراحان باذکاوت و کارآفرینان خبره در سراسر دنیا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا به این ذائقه‌های لوکس‌پسند سیری‌ناپذیر پاسخ دهند و خود نیز به ثروت‌های کلان دست یابند.
بی‌شک سلطان برونئی هر عطری استفاده نمی‌کند، پادشاه اسپانیا هر لباس ورزشی نمی‌پوشد یا جرج دبلیو بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا هر کت‌وشلواری را نمی‌پسندد. برای آنان نیز عطر خوش برندهای لوکس مسحورکننده است. ولی در میان این رایحه‌های پول‌ساز ثروتمندنواز، «بیژن» برندی است که گوی رقابت را در جذب مردان قدرتمند جهان از رقبای خود ربوده است. برند بیژن، که توسط بیژن پاکزاد بنیان گذاشته شد ادعا می‌کند می‌تواند با طراحی‌های خود، مردانی رویایی با ظاهری فاخر و باشکوه خلق کند. پاکزاد که ترجیح می‌داد او را به نام بیژن بخوانند صاحب گران‌قیمت‌ترین فروشگاه پوشاک مردان روی زمین بود، در مدت بیش از 30 سال برای پولدارترین ساکنان جهان، لباس، جواهر و عطر طراحی و تولید کرد و توانست عنوان گران‌ترین پوشاک مردان جهان را به نام خود ثبت کند.
بیژن پاکزاد در 15 فروردین سال 1323 در تهران به دنیا آمد و برای تحصیل به سوئیس مهاجرت کرد. او در سوئیس آموخت که سلیقه افراد ثروتمند چگونه است و با روش‌های جلب توجه آنها برای خرید و سفارش اجناس لوکس آشنا شد. پاکزاد وقتی در سال 1352 به آمریکا رفت به خوبی می‌دانست باید درهای فروشگاه مجلل خود را تنها به روی افراد خاص باز کند و به همین سبب در اولین روز افتتاح بوتیک اختصاصی خود در رودیو درایو منطقه بورلی هیلز، تابلویی با عبارت «تنها با وقت قبلی» روی سردر فروشگاه نصب کرد. فروشگاهی که از آن به عنوان گران‌ترین بوتیک در سراسر جهان یاد می‌شود.
سبک زندگی او همخوانی نزدیکی با کسب و کارش داشت. کاخ مجللی که محل زندگی او در بورلی هیلز بود و در سال 2013 به قیمت 8 /9 میلیون دلار به فروش رسید، کلکسیون اتومبیل‌های لوکس و گران‌قیمت، جت اختصاصی، خوش‌پوشی کم‌نظیرش، دقت و وسواس در طراحی ساختمان و مبلمان بوتیک بیژن در رودیو درایو همگی نشان از آن داشت که این طراح نخبه و تولیدکننده کم‌نظیر، خود نیز به سبک زندگی تجملاتی و اشرافی اعتقاد و علاقه وافری دارد.
اینک چهار سال از مرگ او می‌گذرد. پاکزاد در 27 فروردین سال 1390 در 67‌سالگی چشم از جهان فروبست. میراث مردی که نبوغ او در طراحی اجناس لوکس برای مردان کم‌نظیر است همچنان مشغول سودآوری است و اعتبار و افتخار آن ادامه دارد. برندی که افتخار طراحی لباس برای نام‌آوران دنیای مد مانند جورجیو آرمانی را در کارنامه خود دارد حتی اگر نتواند با رقبای قدری مانند گوچی رقابت کند اما، الگوی کم‌نظیری برای کارآفرینانی است که می‌خواهند به بخش کوچکی از جهان که بزرگ‌ترین ثروت در دست آنهاست، خدمات ارائه دهند و ضمن کسب شهرت، تجارتی پردرآمد را به نام خود رقم بزنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها