شناسه خبر : 4397 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

رفع اتهام از بازار بدهی
نوشت: در هفته‌های اخیر، بازدهی بازار سهام، در وضعیت مناسبی قرار نداشته و طی یک ماه اخیر، 6 /2 درصد از سطح شاخص بورس تهران کاسته شده. برخی سهامداران، این روند را ناشی از جذب نقدینگی توسط بازار اسناد خزانه اسلامی دانستند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم خالص انتشار اسناد خزانه اسلامی در سال جاری حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان بوده که این رقم کمتر از یک درصد ارزش کل بازار سرمایه است. بنابراین این اثرگذاری نمی‌تواند ریشه رکود بازار سهام باشد. بنابراین آنچه به‌عنوان رکود بازار سهام و نقش اوراق خزانه اسلامی مطرح می‌شود پشتوانه منطقی ندارد و بیشتر مبتنی بر ظن بی‌پایه است.
بابک زنجانی بزرگ‌ترین بدهکار نیست
نوشت: وزیر اقتصاد گفت: بابک زنجانی در فهرست بدهکاران بانکی خیلی هم بزرگ نیستند. مثلاً «شهرداری تهران» یکی از بدهکاران بزرگ به سیستم بانکی است که بدهی‌اش معوق شده و «اصلاً» پرداخت نمی‌شود. برای من سخت نیست شروع کنم موارد دولت گذشته را برای رسانه‌ها برشمارم. نمونه‌هایی که اگر بگویم سرتان سوت می‌کشد؛ ولی چرا نمی‌گویم؟ چون نمی‌خواهم به نهاد دولت آسیب برسانم. نمی‌خواهم در کشور تشنج ایجاد شود. کسی در نماز جمعه می‌گوید ۳۰۰ نفر از مدیران ما دزد هستند؛ خب؟ سرمایه‌گذاران خارجی با خود چه فکر می‌کنند؟ می‌گویند این فرد که می‌گوید مدیران ما دزد هستند؛ من بگذارم این دزدها بیایند با بانک‌های ما کار کنند؟
هدر‌دهی میلیاردی در کوه و کمر
نوشت: وزیر راه و شهرسازی گفت: ده‌ها هزار میلیارد تومان را به اسم حمایت از مستضعفان در کوه و کمر هدر دادند. از 56 میلیون نفر ساکن شهرها بیش از یک‌سوم معادل 19 میلیون نفر در وضعیت بدمسکنی مطلق زندگی می‌کنند. آیا کوهپایه البرز توانایی تحمل جمعیت 10 میلیون‌نفری را دارد، آیا صحیح است که آب رودخانه‌های اطراف را به تهران بیاوریم و برای هوای سالم و دسترسی به آب شرب بهداشتی اینچنین گرفتار شویم. بر اساس آمار رسمی در سال 90 یک میلیون و 630 هزار واحد خانه خالی در تهران وجود دارد که اگر قیمت هر واحد حدود 300 میلیون تومان باشد میزان عدم بهره‌وری به 100 میلیارد دلار می‌رسد.
اخذ مالیات از درآمدهای نفتی
نوشت: احمد توکلی گفت: سازمان امور مالیاتی، صندوق توسعه ملی را به‌عنوان یک مودی مالیاتی تلقی کرده است؛ در حالی که با توجه به عدم انجام فعالیت اقتصادی از سوی این صندوق، کار دولت غیرقانونی است. صندوق توسعه ملی فعالیت اقتصادی ندارد و نباید مالیات بدهد اما دولت با توجه به تغییرات نرخ ارز، بنا را بر این گذاشته که از مابه‌التفاوت نرخ ارز در سال جاری و سال گذشته مالیات بگیرد. لذا ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات و ۴۸۰۰ میلیارد تومان جریمه وضع کرده است. این اقدام دولت نشان می‌دهد صندوق توسعه ملی باید 5 /4 میلیارد دلار از ارزهای خود را در بازار تبدیل به ریال کرده و تقدیم دولت کند.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها