شناسه خبر : 4314 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تحصیلات مالی

کوانتوم دانشمندان

جادوگران ریاضی که به کوانت شهرت دارند مورد علاقه بنگاه‌های معاملاتی در شیکاگو، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در گرینویچ و بانک‌های بزرگ در نیویورک، لندن و هنگ‌کنگ هستند.

جادوگران ریاضی که به کوانت شهرت دارند مورد علاقه بنگاه‌های معاملاتی در شیکاگو، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در گرینویچ و بانک‌های بزرگ در نیویورک، لندن و هنگ‌کنگ هستند. این افراد به جای کت و شلوار، تی‌شرت می‌پوشند و می‌توانند با ساعات کاری کمتر درآمد بیشتری نسبت به بانکداران کسب کنند. اما تبدیل شدن به یک کوانت سخت است و به مدرک دکترا در ریاضیات یا فیزیک نیاز دارد. امروزه دانشگاه‌های زیادی تلاش دارند با ارائه دوره‌های کارشناسی ارشد در امور مالی کمی راه میان‌بری را به سمت وال‌استریت به دانشجویان خود نشان دهند. آشنایی با حساب پیشرفته، احتمال و برنامه‌ریزی از حداقل ملزومات هستند. از سال 1994 که دانشگاه کارنگی ملون اولین دوره‌های برنامه‌ریزی کامپوتری امور مالی را معرفی کرد بیش از 40 دانشگاه در سراسر جهان از جمله دانشگاه کلمبیا، ام‌آی‌تی و آکسفورد همین راه را در پیش گرفته‌اند. این دوره‌ها که معمولاً بین 12 تا 18 ماه طول می‌کشند از دوره‌های معمولی دکترا یا ام‌بی‌ای ارزان‌تر و سریع‌تر هستند. این دوره‌ها مطلوبیت زیادی نیز دارند. سال گذشته دوره کارشناسی ارشد امور مالی -‌ که رشته امور مالی کمی را نیز در بردارد - برای هر فرصت تحصیلی خود به‌طور میانه 2 /5 متقاضی داشت در حالی که این رقم برای رشته‌های ام‌بی‌ای به 5 /4 می‌رسد. در اوایل دهه 2000 دانشجویان زیادی در رشته‌های امور مالی عمومی و فناوری تحصیل می‌کردند. امروزه بیش از نیمی از کوانت‌های آینده فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه‌های آمریکایی هستند. بین 70 تا 80 درصد از این دانشجویان را خارجیانی از کشورهای چین، هند و فرانسه تشکیل می‌دهند.
تقاضا برای مهارت‌های ریاضیاتی رو به افزایش است. بخش معاملات به افرادی نیاز دارد که راهبرد طراحی می‌کنند و کد می‌نویسند نه کسانی که معاملات را اجرا می‌کنند. بنگاه‌های نوظهور فناوری‌های مالی به مهارت‌های داده‌کاوی و یادگیری ماشینی علاقه دارند. رشته‌های دانشگاهی خود را با نیازهای وال‌استریت وفق داده‌اند. از زمان بحران مالی، بانک‌ها بیشتر نگران کمی‌سازی ریسک‌ها هستند و به طراحی محصولات نوین توجه کمتری نشان می‌دهند. به تازگی دانشگاه کارنگی ملون دوره‌های پیشرفته بازار مشتقه را تعطیل و به جای آن دوره‌های مدیریت ریسک را اجرا کرد. فارغ‌التحصیلان بهترین دوره‌ها می‌توانند انتظار مشاغل پردرآمد را داشته باشند. سال گذشته میانگین حقوق اولیه برای یک فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیا 154668 دلار بود. با وجود این کوانت‌های جدید هنوز باید با دارندگان مدارک دکترا رقابت کنند که در زمینه پژوهش و طراحی مدل‌ها بهتر آموزش دیده‌اند. در صنایع فناوری نیز آنها با رقبایی از رشته فناوری کامپیوتر مواجه هستند. اما تحلیل‌های کمی نشان می‌دهد که تقاضا برای این دانشجویان سالم و روبه رشد است.
منبع:‌اکونومیست

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها