شناسه خبر : 4298 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نگاه کارشناس

گره‌گشایی با تجارت

ایجاد تنوع در شرکای تجاری و اقتصادی ایران از جمله اولویت‌هایی است که باید در دستور کار دولتمردان یازدهم قرار بگیرد.

محسن بهرامی/عضو اتاق تهران
ایجاد تنوع در شرکای تجاری و اقتصادی ایران از جمله اولویت‌هایی است که باید در دستور کار دولتمردان یازدهم قرار بگیرد. این مهم نیز با تشکیل موافقتنامه‌های دو‌جانبه و چند‌جانبه با کشورهایی که طرف همکاری با ایران هستند، قابل دستیابی است.
دولتمردان ما به خوبی می‌دانند که تنوع در شرکای تجاری و توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی با سایر کشورها، برگ برنده‌ای در مناسبات سیاسی و دیپلماتیک است که متاسفانه طی سال‌های گذشته مغفول مانده و امروز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، انتظار فعالان اقتصادی این است که سیاستمردان دولت یازدهم گام جدی در این مسیر بردارند.
چرخش در تنظیم روابط تجاری با اتحادیه اروپا و حوزه آمریکای لاتین که تکنولوژی روز دنیا از این مناطق به جهان عرضه می‌شود، نه‌تنها اقتصاد و تولید را در ایران رونق می‌دهد که گره‌گشای تنگناهای سیاسی است و به طور قطع مردان سیاست ما از این ظرفیت به خوبی آگاه هستند.
فعالان اقتصادی امیدوارند در دوره کنونی، مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران با جهان به گونه‌ای شکل بگیرد که به جای ورود سرسام‌آور کالاهای مصرفی از کشورهایی مانند چین و امارات، پای تکنولوژی روز دنیا از این کشورها و سایر قطب‌های صنعتی و اقتصادی دنیا به ایران باز شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها