شناسه خبر : 4248 لینک کوتاه

مقام معظم رهبری: مردم باید شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را ببینند

استحکام اقتصادی شرط عبور از مشکلات

امروز یکی از چیزهایی که از لحاظ عملی مهم است، مساله‌‌ اقتصاد است؛ دشمن روی اقتصاد کشور ما متمرکز شده. از نظر دشمن، اقتصاد کشور یک نقطه‌ ضعفی است که[او] می‌تواند با تکیه‌ بر آن نقطه‌ ضعف، مقاصد سوء خودش را در مورد کشور عزیز ما و در مورد جمهوری اسلامی اعمال بکند؛ باید روی اقتصاد[کار کرد].

استحکام اقتصادی شرط عبور از مشکلات
امروز یکی از چیزهایی که از لحاظ عملی مهم است، مساله‌‌ اقتصاد است؛ دشمن روی اقتصاد کشور ما متمرکز شده. از نظر دشمن، اقتصاد کشور یک نقطه‌ ضعفی است که [او] می‌تواند با تکیه‌ بر آن نقطه‌ ضعف، مقاصد سوء خودش را در مورد کشور عزیز ما و در مورد جمهوری اسلامی اعمال بکند؛ باید روی اقتصاد [کار کرد]. من گفتم اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصادی که از درون می‌جوشد و احتیاج ما را به دیگران کم می‌کند و استحکام کشور را در مقابل تکانه‌های خارجی افزایش می‌دهد؛ این معنای اقتصاد مقاومتی است. «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، این اقدام و عمل باید در جلوی چشم مردم قرار بگیرد و مردم این را ببینند؛ این توقع و خواسته‌ ما از مسوولان است که با آنها هم در میان می‌گذاریم؛ این مسائل را ما با مسوولان مرتباً در میان می‌گذاریم و به آنها می‌گوییم. شاخصه‌های اقدام و عمل را باید نشان داد...
راه عبور از همه‌ مشکلاتی که برای کشور محتمل است، چه در این دوره، چه در 10 سال دیگر، چه در 50 سال دیگر، این است که کشور از درون مستحکم باشد. ببینید چه‌جوری استحکام حاصل می‌شود. استحکام داخلی نظام، اساس کار است؛ هم استحکام سیاسی، هم استحکام اقتصادی، هم استحکام فرهنگی، و هم بالاتر از همه استحکام روحی و روانی افراد، به‌خصوص نخبگان و به‌خصوص مسوولان ارشد کشور. این استحکام اگر وجود داشته باشد، هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند. کشور در مقابل همه‌ خطرها آماده است. جوان‌های عزیز ما بایستی این رویش مبارک روحیه‌ انقلابی را ادامه بدهند. بحث‌ها و جنجال‌ها و حاشیه‌سازی‌ها و پرداختن به چیزهای کوچک و جزئی و مانند اینها مساله‌‌ کشور نیست؛ مساله‌‌ کشور، روحیه‌ انقلابی است؛ مساله‌‌ کشور، جهت‌گیری انقلابی است؛ و از لحاظ عملی و برنامه‌ریزی، مساله‌‌ کشور، اقتصاد است که بارها عرض کرده‌ایم، پیشرفت علمی است که بارها عرض کرده‌ایم و اتحاد و انسجام آحاد ملت است که این را هم بارها عرض کرده‌ایم. اینها مسائل اصلی کشور است.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم اصفهان، چهارشنبه 26 آبان ۱۳۹۵

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها