شناسه خبر : 4018 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

قطعاً قیمت بالاتر هم خواهد رفت

ما برای برآورد و قیمت‌گذاری این ۲۹۰ میلیارد تومان، برند و دارایی‌های دو باشگاه را بررسی کردیم. برند دو باشگاه را ۱۵۵ میلیارد تومان و دارایی‌های دو باشگاه را ۱۳۵ میلیارد تومان اعلام کردیم که در مجموع ۲۹۰ میلیارد تومان می‌شود.

سیدجعفر سبحانی/مشاور رئیس /سازمان خصوصی‌سازی
1- ما برای برآورد و قیمت‌گذاری این 290 میلیارد تومان، برند و دارایی‌های دو باشگاه را بررسی کردیم. برند دو باشگاه را 155 میلیارد تومان و دارایی‌های دو باشگاه را 135 میلیارد تومان اعلام کردیم که در مجموع 290 میلیارد تومان می‌شود. البته سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود ارزش برند پرسپولیس و استقلال با یکدیگر برابر نیست و حتی در قیمت اولیه‌ای که اعلام شد، پرسپولیس چندین میلیارد تومان گران‌تر از استقلال بود اما ما قصد نداشتیم اختلاف ایجاد کنیم و به این دلیل قیمت دو تیم را یکسان اعلام کردیم که جلوی حاشیه‌ها را بگیریم. اگر قیمت یکی از دو باشگاه را مقداری بالاتر اعلام می‌کردیم این سوال و حاشیه به وجود می‌آمد که می‌خواهیم باشگاهی را زودتر به فروش برسانیم به همین دلیل ارزان‌تر اعلام کرده‌ایم.
2- پس از اعلام رقم کارشناسی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، عده‌ای معترض کمپ‌های این دو تیم از جمله کمپ باشگاه پرسپولیس شدند اما دوست دارم هواداران بدانند مجموعه درفشی‌فر برای پرسپولیس است. در مورد ساختمان دو باشگاه هم باید بگویم که ما اسناد را بررسی کردیم و بر اساس آن چیزی که در سندها به طور کاملاً روشن قید شده است، این دو ساختمان تحت مالکیت قطعی پرسپولیس و استقلال است.
3- در مورد بدهی‌ها هم برای آسان‌تر شدن کار راه جدیدی انتخاب کردیم و آن اینکه مالک و خریداران جدید دو باشگاه هیچ کاری به بدهی‌ها نخواهند داشت. پس از اینکه وضعیت واگذاری دو باشگاه به شخص یا ارگانی مشخص شد، کارگروهی تعیین می‌کنیم که مشخص کنند رقم بدهی‌ها چقدر است تا دولت در اسرع وقت پرداخت کند.
4- در پایان دوست دارم بگویم که هر خریداری دوست دارد به پایین‌ترین قیمت ممکن، جنس مورد نظرش را خریداری کند. به نظر من وزارت امور اقتصادی و دارایی اتفاقاً مبلغ را پایین هم اعلام کرده است! ضمن اینکه این 290 میلیارد تومان قیمت پایه است و قطعاً هنگام مزایده این مبلغ بالاتر هم خواهد رفت. البته اگر طی سه الی چهار آگهی برای مزایده هیچ گروهی برای خرید تمایل نشان نداد، این‌طور برآورد خواهیم کرد که قیمت‌گذاری دو باشگاه بالاست و فکر دیگری خواهیم کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها