شناسه خبر : 3787 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جنجالی‌ترین دولتی‌های اتاق بازرگانی

در طول سال‌های گذشته، مدیران دولتی زیادی به ترکیب هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اضافه و پس از مدتی از سوی منصوبان خود، کنار گذاشته شدند.

در طول سال‌های گذشته، مدیران دولتی زیادی به ترکیب هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اضافه و پس از مدتی از سوی منصوبان خود، کنار گذاشته شدند. اما در میان آنها، مدیرانی بودند که در طول دوران حضورشان به عنوان نماینده دولت در اتاق بازرگانی، حاشیه‌ساز هم شدند. مهرداد بذرپاش که یکی از نمایندگان دولتی اتاق تهران بود، در یکی از نشست‌های هیات نمایندگان اتاق تهران به شدت به تکنوکرات‌های بخش خصوصی تاخت و انتقادهای آنها به سیاست‌های اقتصادی دولت را برنتابید. بذرپاش در جواب یکی از انتقادها این‌گونه پاسخ داد: نرخ رشد اقتصادی نسبت به دولت‌های قبل با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده و میزان تورم در دولت هاشمی تا50 درصد و در دولت خاتمی تا 42 درصد رسید و در حالی که در دولت قبلی نرخ بیکاری 18درصد بوده تعجب می‌کنم که نرخ بیکاری 2/11درصدی را خانمان‌سوز می‌دانید. مگر دولت‌های قبل چه گلی به سر صنعت و اقتصاد زده‌اند؟ چرا به آنها اشاره نمی‌کنید؟
از دیگر چهره‌های جنجالی دولت در اتاق بازرگانی، خدامراد احمدی بود. او که معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت را به دست گرفته بود، موفق شده بود به هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز راه پیدا کند اما مدتی پس از حضور در این جایگاه، از سوی دادگاه به جرم مداخله و دست داشتن در ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد‌تومانی، بازداشت و روانه زندان شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها