شناسه خبر : 3517 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

نشانی‌ام را می‌دانند
ایران نوشت: سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: «... اوراق مفقود‌شده این سازمان مربوط به تحقیق ‌و تفحص مجلس هشتم بوده است. مربوط به زمان مدیریت آقای حافظی است و به من ربطی نداشته است... پرونده‌ها مفقود نشده، جابه‌جا شده و زمان من هم نبوده است...» او درباره حضور نداشتنش در دادگاه‌هایی که احضار شده است نیز اعلام کرد: «... هر احضاریه‌ای -‌حتی تلفنی‌- باشد من در مرجع قضایی حاضر می‌شوم. تاکنون هر شکایتی بوده و هر زمانی که تعیین کرده‌اند به دادگاه رفته‌ام. برای بحث باند پالیزدار مرا خواسته‌اند، من هم رفته‌ام و پاسخ داده‌ام. در رابطه با شکایت دکتر فاضل لاریجانی هم من چند نوبت جواب داده‌ام. در جلسه فاضل لاریجانی برای تفهیم اتهام نبوده بلکه توضیح خواسته‌اند... من تهران هستم. مرجع قضایی هم نشانی من را دارد.»

خاتمی عذرخواهی کند!
نسیم بیداری در یادداشتی به ماجرای انتخاب سردار قالیباف به سمت شهرداری تهران پرداخت و نوشت: «...انتخابات شورای شهر چهارم با وجود حضور نسبی پایتخت‌نشین‌ها و اعتماد آنان به فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان و میانه‌روها نتوانست نتیجه دلخواه را برای بسیاری از شهروندان به همراه داشته باشد. به این ترتیب بسیاری از شهروندان به صورتی احساس غبن کرده‌اند. بدون شک این ناکامی متهمان متعددی دارد... چرا سیدمحمد خاتمی که به سبب محبوبیت فوق‌العاده، هنوز درج امضای او بر روی لیست‌ها موجب جهش آرای فهرست مورد نظر می‌شود و با فاصله معنی‌دار اکبر هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی که نام آنها نیز موجب اقبال بیشتر مردم به لیست اصلاح‌طلبان شد، درباره این ناکامی به مردم توضیح ندادند و از آنان پوزش نخواسته‌اند...»

چرا تکذیب کردی؟
کیهان در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «...مقامات آمریکایی و اروپایی و متحدان منطقه‌ای آنها از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و اوباما، با عنوان تسلیم ایران در برابر فشارها یاد کرده‌اند و جریانات بدنام داخلی با استناد به این مکالمه تلفنی نابجا آرزوهای بربادرفته خود در جریان فتنه 88 را نزدیک به تحقق ارزیابی کرده بودند. بنابراین، آیا اعلام صریح این واقعیت که گفت‌وگوی آقای روحانی و اوباما، اقدامی نابجا بوده است، برای تصحیح حرکت دولت ضرورت نداشت!؟ ماجرا با‌اهمیت‌تر از آن بود که از دید مردم خون‌داده و خون دل‌خورده پنهان بماند...سخن از نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو نبود که اهمیت بازگویی نداشته باشد! ...با این همه تکذیب آن از سوی جناب ظریف کمترین توجیهی ندارد. چرا اصرار دارید آنچه برای دشمنان آشکار است از نگاه مردم پنهان بماند!؟...»

گروه پارلمانی ایران و آمریکا خط قرمز نیست
خبرآنلاین نوشت: محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که این روزها بحث‌هایی در مورد تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا در رسانه‌ها مطرح است و گمانه‌زنی‌ها در این باره منتشر شده، آیا تشکیل گروه دوستی پارلمانی خط قرمز است؟، تاکید کرد: «ایجاد این گروه خط قرمز نیست.» او ادامه داد: «دیپلماسی عمومی می‌تواند از بازی فوتبال یا رایزنی مجلس یا لابی شروع شود من این حرف را قبول دارم. ممکن است بگویم در کنگره آمریکا لابی ایران عددی نخواهد بود، ولی من معتقدم اگر پنج نفر در آنجا داشته باشیم که طرفدار ایران باشند نه اینکه معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران باشند احساس کنند منافع خودشان در این است که با ایران کنار بیایند، اگر این‌گونه لابی داشته باشیم این خوب است منفی نیست.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها