شناسه خبر : 3174 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

تقسیم زیرمجموعه‌های سازمان مدیریت
نوشت: با رای شورای عالی اداری مبنی بر تجزیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دو سازمان «اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» اکنون بحث‌ها بر سر تصاحب زیرمجموعه‌های این دو سازمان بسیار داغ است. برخی از کارمندان می‌گویند جلساتی میان روسای دو سازمان برای چینش دوباره ساختار هر یک از سازمان‌ها به صورت مرتب برگزار شده است... در همین رابطه رویا طباطبایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری می‌گوید این سازمان نزدیکی بیشتری به سازمان برنامه و بودجه دارد؛ اما دو معاون رئیس‌جمهور باید با تصمیم‌گیری مشترک در نهایت مشخص کنند که سازمان ملی بهره‌وری زیرمجموعه کدام یک از این دو سازمان قرار گیرد.

ابلاغیه نه‌چندان محکم حذف یارانه‌بگیران
نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه حذف یارانه نقدی خانوارهای چهارنفره به پایین را که درآمد سالانه‌شان بیش از 35 میلیون تومان در سال است، ابلاغ کرد. بر اساس این آیین‌نامه که اسحاق جهانگیری آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرده یارانه نقدی خانوارهای چهارنفره به پایین با درآمد سالانه 35 میلیون تومان حذف می‌شود و برای خانوارهای بالاتر این رقم افزایش می‌یابد. ابلاغ این آیین‌نامه در حالی صورت گرفته که اولاً زمان اجرای حذف مشخص نیست و دوم اینکه هیچ سازوکاری برای شناسایی و حذف خانوارهای پنج‌نفره به بالا عنوان نشده و به همین دلیل به نظر می‌رسد این ابلاغیه ضمانت و ضرورت اجرایی چندانی ندارد.

عملیات بانکی در بنگاه‌های املاک
نوشت: سود بانکداری در ایران آنقدر شیرین است که مشاوران املاک نیز در کنار فعالیت خود، به «واسطه‌گری مالی» هم می‌پردازند؛ به طوری که در ازای تامین مالی مراجعانی که پولشان برای اجاره یا خرید آپارتمان کم است یا با یک تاخیر چندماهه تکمیل می‌شود، سود 25 تا 40‌درصدی را طلب می‌کنند... به نظر می‌رسد رکود در بازار مسکن -که یکی از عمده‌ترین دلایلش مقاومت سازندگان مسکن، ملاکان و سرمایه‌داران در فروش آپارتمان‌های خود با قیمت‌های فعلی است- باعث شده در بنگاه‌های مشاوران املاک عملاً عملیات و فعالیت واسطه‌گری مالی انجام گیرد. این در حالی است که این فعالیت مربوط به حوزه پولی کشور است و نه مشاوران املاک.

فعالیت بانک‌ها در بازار ملک
نوشت: زمزمه رونق بازار مسکن، بانک‌ها را پای میز معامله کشیده است؛ بنگاه‌های اقتصادی که با خرید گسترده ملک در نقاط مختلف شهر و احتکار آن، چشم به راه روزهای پرفروش و گرانقیمت بازار نشسته‌اند. فعالان بازار مسکن می‌گویند بانک‌ها برای خرید املاک نجومی به‌صورت مستقیم عمل نمی‌کنند بلکه این کار را با واسطه‌هایی در دفترخانه‌های مخصوص انجام می‌دهند. به گفته فعالان بازار مسکن، بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری اقدام به خرید واحدهای مسکونی با عمر کمتر از سه ‌سال در نقاط مختلف تهران و دیگر کلانشهرها کرده‌اند تا خانه‌ها را در دوره رونق با قیمتی نجومی و حداقل تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت خرید دوره رکود بفروشند.












دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها