شناسه خبر : 3163 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گفت‌وگو با نماینده دانشگاه آلتو درباره برگزاری دوره EMBA‌ در ایران

ایران، بستری مناسب برای آموزش مدیریت در سطح بین‌المللی

مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه آلتو فنلاند سابقه درخشانی در ارائه دوره‌های آموزشی خود در کشورهای مختلف چون اندونزی، سنگاپور و کره جنوبی دارد. خبردار شدیم این دانشگاه با رتبه جهانی زیر ۱۰۰ برای آموزش‌های آزاد، قصد دارد با همکاری موسسه آموزش عالی ایرانیان(IBS) دوره مدیریت اجرایی آلتو را در ایران برگزار کند.

مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه آلتو فنلاند سابقه درخشانی در ارائه دوره‌های آموزشی خود در کشورهای مختلف چون اندونزی، سنگاپور و کره جنوبی دارد. خبردار شدیم این دانشگاه با رتبه جهانی زیر 100 برای آموزش‌های آزاد، قصد دارد با همکاری موسسه آموزش عالی ایرانیان (IBS) دوره مدیریت اجرایی آلتو را در ایران برگزار کند. به همین دلیل علاقه‌مند شدیم تا با مسوولان این دانشگاه درباره چرایی و چگونگی برگزاری این دوره آموزشی در ایران صحبتی داشته باشیم. گفت‌وگوی زیر با مایا ویتانن مدیر کسب‌وکارهای جدید دانشگاه آلتو انجام شده است.
به عنوان سوال اول بفرمایید که وضعیت دانشگاه آلتو در آموزش مدیریت چگونه است؟
ما به عنوان یک مرکز معتبر جهانی در آموزش‌های مدیریتی شناخته‌شده هستیم. در دنیا حدود چهار هزار موسسه، دوره‌های آموزشی مدیریت و MBA را برگزار می‌کنند. ما از سوی سه موسسه معتبر بین‌المللی اعتبارسنجی دوره‌های مدیریتی، (AACSB، AMBA و EQUIS) تاییدیه گرفته‌ایم. تنها 4/0 درصد از موسسات آموزشی دنیا از چنین اعتبار بالایی برخوردارند و ما خوشبختانه جزو آنها هستیم. دانشگاه آلتو هر ساله، در رتبه‌بندی دوره‌های آموزشی فایننشال تایمز شرکت می‌کند و دوره Executive MBA آلتو در این رده‌بندی میان 100 دوره برتر دنیا قرار دارد. همچنین ما یک موسسه بین‌المللی فعال و مدرن در زمینه آموزش‌های مدیریتی هستیم. در حال حاضر دوره‌های خود را در 10 کشور دنیا برگزار می‌کنیم و هر ساله بیش از شش هزار نفر از 250 شرکت و سازمان در دوره‌های ما شرکت می‌کنند.index:2|width:120|height:120|align:left

با توجه به اینکه دانشگاه آلتو قصد برگزاری دوره مدیریت اجرایی EMBA در ایران را دارد، به نظر شما چه پتانسیلی باعث شده ایران برای این دوره آموزشی انتخاب شود؟
ما باور داریم که ایران به عنوان یک بازار، پتانسیل بسیار بالایی دارد و همچنین ورود به ایران، با استراتژی توسعه جغرافیایی آلتو مطابقت دارد. ما اکنون دوره مدیریت اجرایی را در چندین کشور مانند فنلاند، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و اندونزی برگزار می‌کنیم.
ایران سرمایه‌های انسانی سطح بالا و منابع طبیعی فراوانی دارد. ساختار جمعیتی ایران برای بازار آموزش مدیریت اجرایی بسیار جذاب است. حدود 22 میلیون نفر از مردم ایران سن بین 30 تا 50 سال دارند و بیش از 18 میلیون نفر نیز بین 20 تا 30 سال هستند. همچنین در کشور ایران، تعداد زیادی فارغ‌التحصیل کاردان در رشته فنی وجود دارد و این در حالی است که دوره مدیریتی مناسبی در سطح این افراد تعریف نشده است.

افرادی که مایل به شرکت در دوره EMBA دانشگاه آلتو هستند، چه شرایطی باید داشته باشند؟
افراد متقاضی، باید علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی، دارای حداقل پنج سال سابقه مدیریتی بوده و از تسلط کافی در خواندن و نوشتن زبان انگلیسی برخوردار باشند.

گذراندن دروس EMBA چه دستاوردی برای افراد دارد؟
فرصت حضور در کلاس‌هایی با بهترین استادان بین‌المللی و متخصصان باتجربه باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شرکت‌کنندگان برای رویارویی با چالش‌های جدید می‌شود. شرکت‌کنندگان با شروع این دوره به طور طبیعی عضوی از شبکه بین‌المللی ارزشمند فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی آلتو (با 9 هزار عضو در دنیا) می‌شوند. لازم به ذکر است که شرکت‌کنندگان بر اساس آخرین نظریه‌ها و اصول و روش‌های مدیریتی، شایستگی‌های لازم برای فعالیت در سطح جهانی و در رشته‌های گوناگون را کسب می‌کنند. این دوره همچنین توانایی شرکت‌کنندگان را برای مواجهه همه‌جانبه و چندبعدی با مسائل پیچیده ارتقا می‌دهد و ویژگی‌های شخصی و حرفه‌ای لازم برای یک رهبری موفق و پویا را در آنها تقویت می‌کند.

گذراندن دوره EMBA، در دانشگاه آلتو چه مزیتی نسبت به دانشگاه‌های دیگری که این دوره را برگزار می‌کنند، دارد؟
این اولین فرصت استثنایی است که در ایران یک دوره بین‌المللی EMBA، با تاییدیه از موسسات بین‌المللی اعتبارسنجی آموزش مدیریت برگزار می‌شود. دوره Executive MBA دانشگاه آلتو بر پایه بالاترین استانداردها از موسسات بین‌المللی اعتبارسنجی ارائه می‌شود؛ در عین حال با همکاری IBS طوری طراحی شده است که بتواند پاسخگوی نیازهای بازار کسب‌وکار ایران باشد. دروس این دوره توسط استادان مطرح در سطح بین‌المللی دانشگاه آلتو و دیگر مدارس مدیریت مشهور دنیا تهیه و ارائه می‌شود. دروس و تمرین‌های دوره، شرکت‌کنندگان را ترغیب می‌کند دانش علمی و آخرین نظریه‌های مدیریتی را با تجربه حرفه‌ای خود در سازمان‌هایشان بیامیزند و دیدگاه‌ها و روش‌های خود را ارتقا دهند. علاوه بر محتوای بین‌المللی دروس، این دوره به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند که دانش و مهارت‌های فرهنگی خود را توسعه دهند. شرکت‌کنندگان برای شرکت در هفته بین‌المللی دوره، به هلسینکی یا سنگاپور خواهند رفت. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان ایرانی دو درس خود را در سنگاپور یا هلسینکی قبل یا بعد از این هفته می‌گذرانند.

هفته بین‌المللی چیست و شرکت‌کنندگان در این هفته چه می‌کنند؟
در هفته بین‌المللی Executive MBA دانشگاه آلتو، تمام شرکت‌کنندگان این دوره از مکان‌های مختلف هلسینکی، جاکارتا، پوزنان، تایپه، تهران، سنگاپور و سئول گرد هم می‌آیند. این هفته هر سال بین سنگاپور و هلسینکی جابه‌جا می‌شود و در طول آن شرکت‌کنندگان دو درس اختیاری را می‌گذرانند. در این هفته تاکید زیادی بر گروه‌بندی و ارتباطات بین افراد می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند از فرصت آشنا شدن با دیگر افراد حداکثر بهره را ببرند. برای نمونه در هفته بین‌المللی پیش رو در هلسینکی در آگوست امسال، شرکت‌کنندگان به کمک برنامه‌هایی از قبیل دیدار با مدیران برجسته سازمان‌ها و شرکت‌های نوپا، جامعه پویا و کارآفرین فنلاند را تجربه خواهند کرد و در‌می‌یابند که چگونه دانشگاه آلتو بین کارآفرینان و مدیران در سطح جهان ارتباط برقرار می‌کند. شرکت‌کنندگان همچنین فرصتی منحصربه‌فرد خواهند داشت که یک روز را با رهبران و نوآوران تجاری مطرح بگذرانند و تجربیات شخصی و چالش‌های آنها را برای رسیدن به جایگاه فعلی‌شان بشنوند.

شرکت‌کنندگانی که این دوره را می‌گذرانند، پس از اتمام EMBA چه فرصت‌هایی برای ادامه تحصیل دارند؟
ما باور داریم در دنیای تجارت امروز، سرمایه‌گذاری بر آموزش‌های مدیریتی، چه در سطح بنگاه‌ها و چه در سطح فردی، در حالی که سرعت تغییرات بسیار زیاد، همیشگی و غیرقابل صرف‌نظر است، امری حیاتی است. ما برای شرکت‌ها و افرادی که به دنبال پیشرفت هستند، دوره‌های متنوعی از آموزش مدیریت و توسعه حرفه‌ای ارائه می‌دهیم. برای نمونه ما دوره دکترای مدیریت کسب‌وکار (DBA) را ارائه می‌کنیم که برای افراد باتجربه‌ای طراحی شده است که مایل هستند دانش تجربه‌ای و حرفه‌ای خود را توسعه دهند. فارغ‌التحصیلان این دوره در سطح دکترا، دانش عمیقی از آخرین نظریه‌ها و روش‌های تحقیقات مدیریت به دست می‌آورند و به عنوان رهبران متفکر برای تحول در سازمان‌هایشان عمل می‌کنند.

سوال آخر اینکه برنامه‌های آینده دانشگاه آلتو برای آموزش در ایران چیست؟
ایران یک بازار بسیار جذاب برای آلتو است. با توجه به اندازه بازار، جمعیت نسبتاً جوان و نبود برنامه‌های آموزشی مدیریتی با کیفیت بالا، ما پتانسیل بسیار بالایی برای آموزش مدیریت در سطح بین‌المللی در این کشور می‌بینیم. ما بسیار خوشحال هستیم که اولین دوره آلتو Executive MBA را در تهران به همراه IBS، آغاز می‌کنیم و امیدواریم فعالیت‌های خود را در حوزه آموزش مدیریت و پیشرفت حرفه‌ای با همکاری IBS، توسعه دهیم.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها