شناسه خبر : 2586 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سایت‌های خبری

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، فارغ‌التحصیلان رشته‌ صنعت و فرآوری در بین ۲۳ رشته دانشگاهی دارای بیشترین نرخ بیکاری هستند. آماری که نشان می‌دهد با وجود جذابیت برخی از رشته‌های دانشگاهی مرتبط با صنعت مانند مهندسی صنایع، اشتغال در این حوزه بسیار دشوار است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان صنعتی رکورد زد
نوشت: بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، فارغ‌التحصیلان رشته‌ صنعت و فرآوری در بین 23 رشته دانشگاهی دارای بیشترین نرخ بیکاری هستند. آماری که نشان می‌دهد با وجود جذابیت برخی از رشته‌های دانشگاهی مرتبط با صنعت مانند مهندسی صنایع، اشتغال در این حوزه بسیار دشوار است. بر اساس تازه‌ترین تحقیق انجام شده از سوی سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، بیشترین تعداد بیکاران در رشته‌های مهندسی، ساخت و تولید با 251 هزار و 402 نفر است. بر این اساس نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان رشته صنعت و فرآوری بالغ بر 4/30 درصد است. همچنین یکی دیگر از رشته‌های مرتبط با بخش صنعت یعنی صنعت و فناوری نیز دارای یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری معادل 2/22 درصد است.

اجرای طرح اشتغالی «تکاپو» در استان‌ها
نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه در زمینه اشتغال طرح‌های مفصلی داریم و مساله را درست تعریف کرده‌ایم، به اجرای طرح تکاپو در استان‌ها اشاره کرد و گفت: باید جنبش عظیم برای شنیدن صدای محرومان، فقرا و کارگران ایجاد شود. علی ربیعی افزود: خوشبختانه در زمینه اشتغال طرح‌های مفصلی داریم و مساله را درست تعریف کرده‌ایم. چنانچه طرح تکاپو را در زمینه اشتغال اجرا کنیم می‌توانیم با افتخار بگوییم که کاری انجام داده‌ایم. کلینیک‌های اشتغال استانی را باید فعال کنیم تا اشتغال در استان‌ها حفظ شود. امروز در دولت حوزه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه را به عنوان نهادی که می‌تواند حرف بزند پذیرفته‌اند و ما در این بخش‌هایی که بیان شد به عنوان باغبان و تسهیل‌گر هستیم.

رتبه 152 فضای کسب و کار ایران در جهان
نوشت: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رتبه فضای کسب ‌و کار ایران در سال 2014 در بین 189 کشور جهان 152 اعلام شده است. سیدحمید کلانتری در یک نشست خبری اظهار کرد: رتبه 152 نشان می‌دهد فضای کسب‌وکار کشورمان نیازمند تغییر و تحول و بهبود است. او افزود: سه سال قبل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن پیگیر قانون بهبود محیط کسب و کار بود که در مجلس به تصویب رسید و ابلاغ شد و در این قانون شاخص‌هایی برای بهبود فضای کسب و کار کشور از جمله دادن مجوزها و شروع کسب و کار پیش‌بینی شده است. امروز نیازمند افزایش روحیه همدلی و تعاون هستیم و باید بین دولت و بخش خصوصی، دولت و بنگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و بیمه‌ها تعاون و همدلی به وجود آید.

کارآفرینی بی‌تردید یک فرآیند است
نوشت: رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه کارآفرینی بی‌تردید یک «فرآیند» است، گفت: این فرآیند اساساً با پیدایش ایده‌ای جدید آغاز می‌شود که معمولاً در زمینه محصولات یا خدمات جدید است. محمدرضا زالی با اشاره به اینکه محصولات یا خدمات جدید باید از طریق کسب و کارهای جدید یا فعلی به بازار عرضه شوند، افزود: در غیر این صورت، فرآیند مورد نظر تنها تمرینی برای خلاقیت یا تولید ایده‌های جدید قلمداد خواهد شد. لازمه کارآفرینی، ایجاد یا شناسایی کاربردی تجاری برای ایده‌های (محصولات یا خدمات) جدید است. به عقیده زالی، کارآفرینی تنها به معنای کسب شهرت جهانی در صنایع بزرگ نیست، بلکه روح کارآفرینی در شرکت‌هایی بسیار کوچک‌تر و در زمینه‌های بسیاری جاری است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها