شناسه خبر : 2568 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تورهای هخامنشی، سلوکی، صفوی، اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی را راه‌اندازی کنیم

اقتصاد میزبان فرهنگ

فعالان بخش‌خصوصی اولین صبحانه کاری خود را در سال جدید با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف کردند تا عالی‌ترین مقام این وزارتخانه را در جریان طرح‌های خود برای اقتصادی کردن فرهنگ و هنر قرار دهند.

فعالان بخش‌خصوصی اولین صبحانه کاری خود را در سال جدید با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف کردند تا عالی‌ترین مقام این وزارتخانه را در جریان طرح‌های خود برای اقتصادی کردن فرهنگ و هنر قرار دهند.
علی جنتی دوشنبه هفته پیش راهی خیابان طالقانی شد تا با حضور در جمع کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور، گزارشی از مشکلات اقتصادی دولت را به زبان فرهنگ و هنر ارائه دهد. او در این نشست از سرمایه‌داران کشور خواست در صنعت کاغذ سرمایه‌گذاری کنند تا کشور از واردات این کالا بی‌نیاز شود. جنتی گفت وزارت متبوعش به جد از افزایش تعرفه واردات کاغذ جلوگیری می‌کند به طوری‌که حتی وزارت صنعت پیشنهاد تعرفه 4 تا 10درصدی را برای سال جدید ارائه داد که وزارت فرهنگ از آن جلوگیری کرد چرا که اگر تعرفه کاغذ افزایش پیدا کند، قیمت کتاب نیز افزایش خواهد یافت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دیدار خود با اعضای اتاق ایران از ‌شناسایی هشت گلوگاه فساد در اقتصاد ایران خبر داد اما گفت چون اصحاب رسانه در این جلسه حضور دارند نمی‌تواند از این گلوگاه‌ها نام ببرد.
جنتی اقتصاد ایران را بیمار خواند و بدهی انباشته دولت به بانک مرکزی، پیمانکاران و سیستم بانکی مرتبط را رقمی سرسام‌آور ذکر کرد و گفت: زمانی که وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعداد مرتبط با این بدهی را در جلسه دولت اعلام کرد، همه شگفت‌زده شدند که دولت به چه میزان بدهی انباشته دارد.
اما رئیس اتاق ایران در این نشست، ایده‌های جدیدی را مطرح کرد و پیش روی وزیر ارشاد گذاشت. محسن جلال‌پور که این روزها متوجه خلأ عظیم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و نبود زیرساخت‌های مرتبط شده، به جنتی پیشنهاد داد تا در کشورهای فارسی‌زبان به زبان فارسی، در جهان تشیع به مرکزیت شیعی قم، در جهان تصوف به خاستگاه‌های تصوف موجود در فرهنگ‌مان، در جهان موسیقی به دارایی‌های غنی موسیقایی ایران و در عرصه داخلی سینما به بازار محصولات موبایل، کتاب، تئاتر و موسیقی تکیه کرده و از آن درآمدزایی کرد.
آن‌گونه که سایت اتاق ایران گزارش داده، او با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بزرگ توریسم فرهنگی در کشور ما مغفول مانده است، پیشنهاد داد توریسم‌هایی از جمله توریسم‌های تاریخی را رونق دهیم؛ به‌طوری‌که تورهای هخامنشی، سلوکی، صفوی، اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی، عشایر، موسیقی سنتی، معماری بیابانی، شتر و بیابان، اسب‌سواری در مسیرهای تاریخی، قالی، گلیم و محصولات کشاورزی و از این قبیل را در کشور راه‌اندازی کنیم.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها