شناسه خبر : 2353 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

این صلح که شادی ندارد
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: نمی‌دانیم آیا می‌شود نام رخداد اخیر در وین را یک «فتح» گذاشت؟ ...مهم‌ترین دستاورد مذاکرات با فرض بسیار خوش‌بینانه، لغو همه تحریم‌های مربوط به هسته‌ای است که اتفاقاً این تحریم‌ها بخشی از مجموعه تحریم‌هایی است که علیه ایران در طول این سال‌ها بی‌دلیل و ناروا اعمال شده است. با این همه اما خوشحالی «بزک‌کنندگان آمریکا» چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اعتقادات و اصول دینی به کنار، عرف دیپلماسی بین‌الملل که طی این ۲۳ ماه آمریکا مدام خلاف آن عمل کرد به کنار، حتی نگاه انسانی و مسائل عاطفی هم به کنار، اما اگر کسی اندازه ذره‌ای ملی‌گرا و میهن‌دوست هم باشد، می‌تواند در قبال این قصه شادی کند؟ ...بر فرض نادرست تطبیق صلح امام حسن (ع)؛ چه کسانی بعد از انعقاد قرارداد امام مجتبی (ع) با معاویه شادی و پایکوبی کردند؟

از احمدی‌نژاد مراقبت کنید
index:2|width:40|height:20|align:right در یادداشتی نوشت: یکی از شیفتگان پروپاقرص محمود احمدی‌نژاد که اتفاقاً مدتی را نیز میهمان اوین بوده است، در گفت‌وگو با «تجارت‌فردا» به دفاع از رئیس سابقش پرداخت. علی‌اکبر جوانفکر با وجود افشای این‌همه پرونده درباره یاران حلقه رئیسش باز او و دولتش را پاکدست‌ترین دولت تاریخ ایران دانست. او به مساله مهم دیگری اشاره کرده است و آن احتمال ترور احمدی‌نژاد است. از این اظهار نظر چه بر پایه تحلیل باشد و چه بر پایه خبر، نباید به سادگی گذر کرد. نکند برخی متخلفان دولت پیشین برای کور کردن تحقیقات پرونده تخلفات یا بایگانی آنها افکار شومی در سر داشته باشند؟ بدون شک نهادهای امنیتی کشور نیز در این زمینه هوشیار هستند و نمی‌گذارند برای این دولتمرد سابق اتفاقی بیفتد؛ دولتمردی که گفتنی‌های زیادی دارد.

صدا و سیما ملی نیست
index:3|width:40|height:20|align:right به نقل از صادق زیباکلام استاد دانشگاه نوشت: صدا و سیمای ما، ملی نیست و در جهت آنچه خیر و صلاح منافع ملی است گام برنمی‌دارد، صدا و سیمای ما جناحی است که متاسفانه به جناح تندروهای پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد تعلق دارد... در تمام دو سال گذشته دریغ از پخش یک برنامه بی‌طرف درباره مذاکرات هسته‌ای در صدا و سیما...صدا و سیما اگر مردم را قبول دارد، باید بداند که مردم با چهار میلیون رای به جلیلی و 19 میلیون رای به روحانی حرف و نظر خود را اعلام کردند ...صدا و سیما بدبختانه به جای اینکه منعکس‌کننده صدای کسانی که مالیات می‌دهند و حقوق آقای سرافراز را تامین می‌کنند باشد، بلندگوی کسانی شده است که تیشه آنها به ریشه منافع ملی خورده است.

انتقاد از به جهنم گفتن
index:4|width:30|height:20|align:right به نقل از محمدتقی مصباح‌یزدی نوشت:... امروز در تمام حرکت‌های فردی و اجتماعی، در همه سطوح و در همه کشورها هر جا انحرافی، لغزشی، جنایتی و کشتاری رخ می‌دهد؛ دلیلش این است که عده‌ای غیر از دنیا چیز دیگری را نمی‌بینند و کار عاقلانه به آنها می‌گوید باید بیشترین لذت را از آنها برد.... اگر من هم این طرز فکر را داشته باشم و روزی به قدرت و مقام برسم، اوباما خواهم شد...عده‌ای که غیر از دنیا چیز دیگری را نمی‌بینند، در پاسخ به کسانی که می‌گویند ما دلواپس هستیم، اظهار می‌دارند «به جهنم که دلواپس هستی و اصلاً اهمیتی ندارد». در صورتی که نسبت این عالَم به عالَم آخرت، به چشم بر هم زدنی است... اگر اصول دین را باور کنیم، رفتار خود را در دنیا با دیگران و با جامعه تنظیم می‌کنیم.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها