شناسه خبر : 2265 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مجازها پیرو سنت غیرمجازها
نوشت: بانک‌ها وام‌دهی را به بلوکه شدن بخشی از سپرده مشتری یا تسهیلاتی که می‌گیرد مشروط کرده‌اند؛ روشی که موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در اواسط دهه ۸۰ ابداع کردند تا نرخ اسمی تسهیلاتی که می‌پرداختند با نرخ معمول نظام بانکی همخوانی داشته باشد، اما در عمل بهره بیشتری بگیرند. گزارش میدانی همشهری نشان می‌دهد هم‌اکنون، اغلب بانک‌های تجاری کشور نیز، به جز دو سه بانک بزرگ دولتی، تسهیلات را با این شیوه و فقط مشروط به بلوکه کردن بخشی از سپرده یا تسهیلات می‌پردازند. در حالی‌ که بخشنامه بانک مرکزی، صریحاً بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را ممنوع می‌داند. اطلاعات حساب‌های بانکی در خدمت مالیات‌ستانی
نوشت: علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه آیین‌نامه استفاده از اطلاعات انواع حساب‌های بانکی و معاملاتی تهیه شده، گفت:‌ پس از امضای وزیر دادگستری این آیین‌نامه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند... به این ترتیب تشکیل پایگاه اطلاعات یکپارچه اقتصادی در آستانه اجرایی شدن قرار می‌گیرد تا اطلاعات معاملاتی اشخاص از جمله خرید و فروش، واردات و صادرات، اطلاعات مالی، پولی، اعتباری و سرمایه‌ای اشخاص از قبیل نقل و انتقال سهام و سایر اوراق بهادار، جمع گردش و مانده سالانه انواع حساب‌های بانکی، انواع سپرده‌ها و سود آنها و سایر اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی در این پایگاه اطلاعاتی متمرکز شود.
پول‌‌لازم‌ها زیر قیمت می‌فروشند
نوشت: بررسی وضعیت قیمت مسکن در مناطق شمالی و شمال شرقی تهران حاکی است در این مناطق تعداد مالکانی که پول‌لازم هستند و مسکن را زیر قیمت می‌فروشند، رو به افزایش است. همچنین گشتی در محله‌های پاسداران، دارآباد، ازگل و نیاوران نشان می‌دهد قیمت مسکن‌های بالای 70 تا 135 متر، متری هشت میلیون تا 10 میلیون تومان است... همچنین در محله تهرانپارس قیمت ملک نوساز متری پنج تا هشت میلیون تومان است... البته مشاوران املاک تاکید دارند که قیمت‌ مسکن در این محله‌ها بسته به امکانات آن کم و زیاد می‌شود و بستگی به متریال و ساخت آن دارد.
در حسرت رقابت
نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خشنودی از اجرای سیاست‌های کلی مربوط به محیط زیست در کشور گفت: اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که با تفسیر درستی آماده کردیم، اگر پیگیری شده بود، امروز در کشور اقتصاد کاملاً رقابتی بود و صحبتی از بیکاری و گرانی نبود. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در مراسمی‌که به مناسبت اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد، با بیان اینکه دنیا خطرات محیط زیستی را با تمامی‌وجود لمس کرده است، گفت: آلودگی‌های زیست‌محیطی، بسیاری از مردم را فقیر و بسیاری دیگر را مریض کرده است.









دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها