شناسه خبر : 2218 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه بورس

اطلاعیه شفاف‌سازی هلدینگ خلیج فارس
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در خصوص نرخ خوراک شفاف‌سازی کرد. شرکت هلدینگ خلیج فارس در اطلاعیه شفاف‌سازی خود که بر روی کدال منتشر شد، اعلام کرده همان‌گونه که در گزارش وضعیت قراردادهای خوراک مربوط به مجتمع‌های تولیدی شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تصریح و در کدال هم درج شده است، حدود 97 درصد خوراک مصرفی شرکت‌های تولیدی میعانات گازی یا مایعات از قبیل گاز طبیعی غنی‌شده، NGL، نفتا و سایر مشتقات نفتی است که از پالایشگاه‌ها دریافت می‌شود و سه درصد باقی‌مانده از گازهای اتان و سایر مشتقات گازی تامین می‌شود.

صندوق پروژه راهگشای توسعه صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صندوق پروژه که از سوی سازمان بورس تشکیل می‌شود امکان جذب سرمایه‌های جدید را در صنعت پتروشیمی فراهم می‌کند. عباس شعری‌مقدم اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران برای توسعه خود سالیانه به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیازمند است. صندوق پروژه به کمک بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند راهگشای توسعه صنعت پتروشیمی باشد. چندی پیش دو شرکت هندی برای سرمایه‌گذاری در چابهار ابراز تمایل کردند. اما به این دلیل که شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجوز سرمایه‌گذاری ندارد، انصراف دادند.

معامله سهام 14 شرکت بازار پایه به‌صورت توافقی
نحوه انجام معاملات 14 نماد معاملاتی در بازار پایه که قرار بود از اول اسفند به صورت توافقی معامله شوند، از ابتدای هفته جاری به این حالت تغییر می‌کند. انجام معاملات نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال، مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان، صنایع پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی کازرون، کود شیمیایی اوره لردگان، پتروشیمی ممسنی، صنایع پتروشیمی زنجان، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، بازرگانی و صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، تکادو، سیمان مجد خواف، مجتمع سیمان غرب آسیا، رهشاد سپاهان و صنعتی دریایی ایران در بازار پایه عادی در پایان معاملات چهارشنبه گذشته متوقف شد.

پتروشیمی تبریز در جمع عرضه‌کنندگان بورس انرژی
درخواست شرکت پتروشیمی تبریز برای عرضه محصول برش سنگین نفتالین‌دار (CFO) در بورس انرژی مورد موافقت کمیته عرضه بورس انرژی قرار گرفت و این محصول به جمع کالاهای قابل معامله در بورس انرژی پیوست. بر این اساس قرار است، مجتمع پتروشیمی تبریز نیمی از محصول برش سنگین خود را در بورس انرژی به فروش برساند. آن طور که مجتمع پتروشیمی تبریز پیش‌بینی کرده، سال آینده 9 هزار تن برش سنگین نفتالین‌دار در این مجتمع تولید خواهد شد که 4500 تن آن برای فروش در بورس انرژی در نظر گرفته شده است. در این گزارش آمده است پتروشیمی تبریز هر دو هفته یک‌بار این محصول را عرضه خواهد کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها