شناسه خبر : 21010 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

تسنیم: وزیر اقتصاد با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌توانیم نرخ سود بانکی را کاهش دهیم، گفت: دلیل آن شرایط بازار منابع و وام‌دهی است؛ زیرا نیاز جامعه به نقدینگی بالا رفته و این در حالی است که اقتصاد کشور با تورم، رشد نرخ ارز و تحریم بانکی روبه‌روست.

ایرنا: رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: به محض برداشتن تحریم‌ها، ارتباطات بانکی ایران با دنیا به حالت طبیعی بازمی‌گردد و ما می‌توانیم کار خود را از مجاری منطقی و امن دنبال کنیم.

اقتصادنیوز: سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه ۲۳۶ هزار میلیاردتومانی سال جاری تحقق‌یافتنی نیست، از پیش‌بینی تحقق ۲۰۲ هزار میلیارد تومان از بودجه سال جاری خبر داد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد دست‌کم ۱۴ درصد از بودجه عمومی کل کشور در سال 13۹۴ محقق نخواهد شد.

ایسنا: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: هیچ‌گاه چنین زمان طولانی در تاریخ اقتصاد مسکن کشور نداشته‌ایم که قیمت این کالا ثابت بماند و حتی اگر بر اساس شاخص‌های تورم محاسبه کنیم، حتی می‌توان نام آن را کاهش قیمت مسکن گذاشت، بنابراین اکنون بهترین زمان خرید مسکن برای دست‌به‌نقدهاست.

تسنیم: رئیس مرکز آمار ایران با اعلام اینکه رشد اقتصادی سال 13۹۳ را اعلام نکردیم تا تشتت نشود، گفت: نرخ رشد اقتصادی شش‌ماهه نخست امسال حاکی از بحران نیست، ولی رشد صنعت منفی است.

ایرنا: وزیر نیرو در واکنش به موضوع ادغام این وزارتخانه با وزارت نفت گفت: وزارت نیرو با این ایده مخالف است.

تسنیم: مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دستگیری افرادی که با دلالی و اقدامات غیرقانونی باعث اخلال در بازار ارز می‌شوند، ادامه خواهد داشت؛ در حال شناسایی سرشبکه‌ها نیز هستیم.

صدا و سیما: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل رتبه‌بندی شرکت‌ها و موسسات بعد از لغو تحریم‌ها اعلام می‌شود.

ایسنا: رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه نباید مطالبات غیرواقعی از جمله کاهش چشمگیر نرخ ارز برای مردم ایجاد کنیم، گفت: بعد از اجرای لغو تحریم‌های اقتصادی، از جانب ما محدودیتی برای تجارت با آمریکا در فضای رقابت بین‌المللی وجود ندارد.

ایرنا: سخنگوی قوه قضائیه در جمع دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، ریشه بسیاری از مفاسد کشور را مشکلات موجود در نظام بانکی دانست و گفت: بارها خواستار اصلاح این نظام شده‌ایم.

تسنیم: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به دلیل تاخیر در ارسال لایحه برنامه ششم، احتمالاً برنامه پنجم یک سال تمدید خواهد شد.

صدا و سیما: رئیس‌کل گمرک ایران گفت: صادرات کالا به جز درباره محصولات پتروشیمی، در گمرکات کشور بیش از یک روز نمی‌ماند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها