شناسه خبر : 20946 لینک کوتاه

سینماها تهران را در ماه رمضان تا صبح بیدار نگه میدارند

شب‌های تهران

امسال هم تهران در رمضان بیدار است، تهران شهری که بعد از نیمه‌‌شب چراغ‌های تمام تفریحگاه‌هایش خاموش می‌شود، حالا به مدد رمضان شب‌های روشنی را تجربه می‌کند.

امسال هم تهران در رمضان بیدار است، تهران شهری که بعد از نیمه‌‌شب چراغ‌های تمام تفریحگاه‌هایش خاموش می‌شود، حالا به مدد رمضان شب‌های روشنی را تجربه می‌کند. در این شب‌بیداری‌ها سینماها و کافه‌ها نقش بسزایی دارند، اجرای طرح بلیت نیم‌بهای از اذان تا اذان هم در این شور و نشاط بی‌تاثیر نیست. امسال هم با اکران فیلم‌هایی همچون رد کارپت این استقبال دو چندان شده است. طرح «اذان تا اذان» از چند سال پیش تاکنون در ماه مبارک رمضان و در سینماها اجرا می‌شود. این طرح با هدف جذب مخاطبان به سینما در طول ماه مبارک رمضان اجرایی شد و فیلم‌های پرفروش سال‌های گذشته و همچنین فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران طی 30 سال گذشته به نمایش گذاشته می‌شد. این طرح معمولاً با استقبال خوبی از سوی سینما‌دوستان همراه بود اما در سال جاری این طرح به طرح ویژه ماه مبارک رمضان تغییر نام داده است و بیشتر فیلم‌های پرفروش سال 93 و البته به انتخاب سینمادار به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این طرح از افطار به بعد بلیت سینماها نیم‌بها می‌شود.
همچنین شورای صنفی نمایش اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران نظیر آثاری چون «ناخدا خورشید»، «دل‌شدگان» و «هامون» را که توسط موسسه «تصویر شهر» برای اکران در طرح ویژه ماه مبارک رمضان انتخاب شده بودند، تایید کرد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان این مطلب که مساله اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز در طرح ویژه ماه مبارک رمضان در جلسه شورای صنفی نمایش بررسی شده است، گفت: بر اساس تصمیم نهایی شورای صنفی نمایش، تمام فیلم‌هایی که پروانه نمایش دارند و علاقه‌مند به حضور در طرح ویژه ماه مبارک رمضان هستند، می‌توانند اکران شوند. فیلم‌هایی از علی حاتمی، حاتمی‌کیا، تقوایی، مهرجویی، بنی‌اعتماد،‌ بیضایی،‌ صدرعاملی،‌ مجیدی، تبریزی و داوودنژاد برای اکران در ماه رمضان معرفی شده‌اند. همچنین مجموعه سینمایی آزادی برای اکران برترین فیلم‌های سینمای کودک در ماه رمضان برنامه‌ریزی کرده است و فیلم‌های خاطره‌انگیزی همچون دزد عروسک‌ها، شهر موش‌ها، کلاه‌قرمزی و سروناز، گلنار، نصف مال من نصف مال تو، الو الو من جوجوام، عملیات مهدکودک، کلاه قرمزی و بچه‌ننه را هر شب در برنامه اکران ویژه از افطار تا سحر گنجانده است. قیمت بلیت این فیلم‌ها 3500 تومان است. در واقع 15 فیلم سینمایی کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان به صورت فوق‌العاده در سینماهای تیراژه، آزادی، جی و فرهنگ به نمایش درمی‌آیند. بنیاد سینمایی فارابی به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و فضاسازی و استقبال از 28 جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، 15 فیلم سینمایی را که در دوره‌های مختلف از اکران نسبتاً خوبی برخوردار بودند در قالب جشنواره و به صورت فوق‌العاده در سانس‌های 11 صبح سینماهای تیراژه، آزادی، جی و فرهنگ به نمایش درمی‌آورد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید