شناسه خبر : 20568 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گفت‌وگو با محسن عبدالوهاب کارگردان سینما

آینده خوبی در انتظار گروه هنر و تجربه است

محسن عبدالوهاب از آن دست سینماگرانی است که از سینمای تجربی و مستند به سینمای داستانی آمدند و برای همین هم زیرساخت‌هایی در سینمای داستانی دارد که تامل‌برانگیز است و سینمایش را یک سروگردن بالا می‌برند.

محسن عبدالوهاب از آن دست سینماگرانی است که از سینمای تجربی و مستند به سینمای داستانی آمدند و برای همین هم زیرساخت‌هایی در سینمای داستانی دارد که تامل‌برانگیز است و سینمایش را یک سروگردن بالا می‌برند. عبدالوهاب برای بیش از سه دهه در سینمای مستند و تجربی تجربه اندوخته است و مستندهای ماندگاری همچون همسران حاج‌عباس و لاخ مزار را در کارنامه‌اش دارد. سینمای داستانی او برای همیشه به سینمای مستند تنه می‌زند. آنقدر که خیلی وقت‌ها تماشاچی او بی‌واسطه با فیلم ارتباط برقرار می‌کند و حضور دوربین را حس نمی‌کند.



نظرتان درباره اکران فیلم‌ها در گروه هنر و تجربه چیست؟
به نظرم این حرکت، حرکت بسیار خوبی است و فکر می‌کنم به چیزی که بیش از هر چیز نیاز دارد تبلیغات فراوان است تا علاقه‌مندان این نوع سینما از اکران فیلم‌های مورد علاقه‌شان اطلاع پیدا کنند.

به نظرتان گروه هنر و تجربه چه سر نوشتی پیدا خواهد کرد؟
من برای گروه سینمایی هنر و تجربه آینده خوبی را می‌بینم.

آیا خودتان هم به تماشای این فیلم‌ها خواهید رفت؟
بخشی از تفریحات من رفتن به سینماست و قطعاً به تماشای فیلم‌های گروه هنر و تجربه خواهم رفت.

آیا دیگران را هم به تماشای این فیلم‌ها ترغیب می‌کنید؟
بله، برای اینکه معتقدم من دیدن فیلم‌های خوبی را پیشنهاد می‌کنم. قطعاً دیگران را به تماشای آثار هنرمندانه و لذت‌بخش گروه هنر و تجربه دعوت خواهم کرد.

شما به تازگی به تماشای مستند «شش قرن، شش سال» رفته‌اید، نظرتان درباره این مستند چیست؟
به نظرم بسیار کم‌سابقه است که یک مستند‌ساز طی شش سال با یک گروه موسیقی همراه باشد. من خاطرم نمی‌آید که چنین اتفاقی افتاده باشد و از این نظر قابل توجه است. خود فیلم «شش قرن، شش سال» هم فیلمی دیدنی و هنرمندانه است. به نظرم کار فوق‌العاده و ماندگاری در سینمای مستند است.

چه پیشنهادی برای تماشاگران این فیلم دارید؟
من فکر می‌کنم هرکسی که دراین مملکت به فرهنگ سرزمین خودش علاقه‌مند است و می‌خواهد در این زمینه بیشتر اطلاعات داشته باشد واجب است که بیاید و این مستند را ببیند. به شخصه بسیار علاقه‌مندم که جوانان و نوجوانان به تماشای مستند «شش قرن، شش سال» بنشینند. کار آقای درویشی یک چیزی به فرهنگ این مملکت اضافه کرده و بالطبع کاری که آقای میر‌تهماسب در این فیلم انجام داده بسیار ارزشمند است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها