شناسه خبر : 20360 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

محمود حجتی

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

حمود حجتی در سال ۱۳۳۴ در نجف‌آباد اصفهان متولد شد. پدر ایشان مرحوم حاج شیخ غلامرضا حجتی از روحانیون برجسته نجف‌آباد بودند. وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در نجف‌آباد طی کرد و سپس وارد دانشگاه صنعتی اصفهان شد و در رشته مهندسی عمران موفق به اخذ مدرک لیسانس شد.

تاریخ تولد: مهر 1334
زادگاه: اصفهان - ایران
تحصیلات: لیسانس مهندسی عمران
گرایش سیاسی: اصلاح‌طلب

زندگینامه
محمود حجتی در سال 1334 در نجف‌آباد اصفهان متولد شد. پدر ایشان مرحوم حاج شیخ غلامرضا حجتی از روحانیون برجسته نجف‌آباد بودند. وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در نجف‌آباد طی کرد و سپس وارد دانشگاه صنعتی اصفهان شد و در رشته مهندسی عمران موفق به اخذ مدرک لیسانس شد. با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهادسازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد. با شروع عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره‌برداری ارائه خدمت کرد و در دوره اول ریاست‌جمهوری خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم ایشان به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت ایشان انجام وظیفه کرد. او نخستین وزیر ادغامی جهادسازندگی و کشاورزی است و در دوران وزارتش تولید اکثر محصولات اساسی با رکورد مواجه شد و خودکفایی گندم در تاریخ کشور به‌عنوان افتخار بزرگ برای مدیریت کلان کشور به ثبت رسید.

سوابق تحصیلی
دیپلم: نجف‌آباد اصفهان
لیسانس: مهندسی عمران دانشگاه کار( صنعتی اصفهان) 1354

سوابق و تجربیات شغلی index:1|width:320|height:427|align:left
شروع فعالیت: جهاد سازندگی چهارمحال بختیاری و اصفهان
عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی - 1364
مشارکت در راه اندازی ستادهای پشتیبانی مهندسی جنگ
استاندار سیستان و بلوچستان - 1368
مجری طرح سد کرخه - 1373
وزارت راه و ترابری - 1376
وزارت جهاد کشاورزی- پس از ادغام با جهاد سازندگی
مکان‌یابی محل احداث حرم مطهر امام خمینی (ره)

ادغام از زبان حجتی
در سال 79 قانون ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب و به دولت ابلاغ شد. ادغام این دو وزارتخانه با وظایف گسترده با بیش از 80هزار نفر نیروی انسانی و با پراکنش در نقاط مختلف از مرکز کشور تا دهستان‌ها و روستاها در حقیقت بزرگترین ادغام تشکیلاتی دولت پس از انقلاب اسلامی بود. اهمیت این ادغام وقتی بیشتر نمایان می شود که هر یک از این دو وزارتخانه به نوعی مسوولیت قسمتی از تامین غذا را در کشور عهده‌دار بودند و لذا هر گونه تنش در ایجاد وزارتخانه جدید می‌توانست تامین غذای کشور را با مشکل مواجه سازد. به‌رغم اینکه بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند که مراحل اجرای ادغام، این وزارتخانه بزرگ را با چالش مواجه و امور تولید به رکود بکشاند لیکن با سازماندهی و استفاده از توان بالقوه هر دو وزارتخانه و بدون چالش جدی انجام و به‌عنوان الگویی برای ساماندهی تشکیلات کشور شناخته شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها