شناسه خبر : 2023 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

حمایت شهرداری لندن از تاکسی‌های عمومی در برابر اوبر

یارانه نقدی به رانندگان تاکسی

شهرداری لندن، به کمک حمل‌ونقل عمومی لندن آمده است تا تاکسی‌های سیاه‌رنگی که می‌توان به نوعی آنها را نماد شهر لندن دانست، بتوانند در دوران حاکمیت اوبر، همچنان در خیابان‌های این شهر تردد کنند.

ایما موسی‌زاده

شهرداری لندن، به کمک حمل‌ونقل عمومی لندن آمده است تا تاکسی‌های سیاه‌رنگی که می‌توان به نوعی آنها را نماد شهر لندن دانست، بتوانند در دوران حاکمیت اوبر، همچنان در خیابان‌های این شهر تردد کنند. این برنامه، هم شامل کمک‌های نقدی به رانندگان تاکسی‌های مسافربری لندن است هم انواع مختلفی از کمک‌های غیرنقدی را شامل می‌شود. در مرحله اول رانندگان تاکسی‌ها می‌توانند از محل‌های ترددی که تا به حال فقط به اتوبوس‌های مسافربری اختصاص داشت، برای تردد استفاده کنند. همچنین تعداد و وسعت مکان‌های تعبیه‌شده برای آنها در کنار خیابان‌ها که بتوانند در آن بدون جریمه شدن توقف کرده و منتظر مسافر بمانند، افزایش می‌یابد.
شهرداری همچنین تمام رانندگان را موظف کرده است از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند تا مسافران بتوانند بدون نگرانی بابت به همراه داشتن پول نقد، از خدمات تاکسی‌های لندن استفاده کنند. علاوه بر این، شهرداری در مجموع مبلغ 65 میلیون پوند (86 میلیون دلار) برای بازسازی ناوگان تاکسیرانی شهر و استفاده از خودروهایی با تولید مواد آلاینده کمتر، هزینه خواهد کرد. به هر راننده 50 هزار پوند برای ارتقای خودرو پرداخت می‌شود. تعداد افرادی که در شهر لندن، به عنوان راننده تاکسی فعالیت می‌کنند در سال‌های 2011 و 2012 به اوج رسید و از آن سال به بعد، روند نزولی آن ادامه داشته است.
این اقدامات که البته با روی کار آمدن شهردار جدید لندن آغاز شده است، پس از آن است که سلسله‌اعتراضاتی در دو سال گذشته از سوی تاکسیرانان لندن در اعتراض به اوبر، برنامه‌ریزی شد. اعتراضاتی که البته دامنه آن به لندن محدود نماند و شهرهای دیگر اروپایی را هم که در آن رانندگان بخش خصوصی از طریق این اپلیکیشن اقدام به جابه‌جایی مسافر با نرخی بسیار کمتر از نرخ معمول تاکسی‌های شهری می‌کردند، شامل شد.
مرحله بعدی حمایت از ناوگان تاکسیرانی لندن و شاغلان در این بخش سختگیری بیشتر برای رانندگان بخش خصوصی است که به کمک اپلیکیشن اوبر، اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند. طبق اظهارات مقامات رسمی انگلستان، به زودی رانندگانی که بخواهند از این طریق درآمدی کسب کنند باید ابتدا آزمون ویژه‌ای را برای دریافت گواهینامه، پشت سر بگذارند. بخشی از این آزمون، امتحان زبان انگلیسی است که مطمئناً بخش عمده‌ای از مهاجران که در یادگیری زبان کشور مقصد استعداد چندانی ندارند، از آن عبور نخواهند کرد. این اقدام البته مورد اعتراض مدیران اوبر قرار گرفته است. به عقیده آنها شهرداری لندن تلاش می‌کند بازار انحصاری خدمات تاکسیرانی را به صورتی ناعادلانه با دادن امتیازات بیشتر به گروهی که تا همین حالا هم امتیازات زیادی دریافت کرده‌اند، حفظ کند. مدیران اوبر همچنین تاکید می‌کنند هزینه محدودیت‌های اعمال‌شده بر اوبر و رانندگانی که از آن استفاده می‌کنند را نیز در نهایت همان مردمی می‌پردازند که هزینه بهینه‌سازی ناوگان تاکسیرانی از جیب آنان پرداخت شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

  • آتش‌بس

    طرفین درگیر در سوریه به طور موقت سلاح‌هایشان را کنار گذاشتند

    آتش‌بس

  • حمله به لیبی، بدون اطلاعات کافی

    گزارش کمیته پارلمانی در بریتانیا از نحوه مداخله برای براندازی قذافی انتقاد کرد

    حمله به لیبی، بدون اطلاعات کافی

  • سرعت چاپ پول

    بانک‌های مرکزی مهم چقدر پول به بازار تزریق کردند؟

    سرعت چاپ پول

  • بیماری هیلاری

    گزارش‌ها درباره وضعیت سلامتی کلینتون جنجال‌برانگیز شده است

    بیماری هیلاری

  • پیام آپو

    رهبر حزب کارگران کردستان، دولت ترکیه را به مذاکره دعوت کرد

    پیام آپو

  • سوال بزرگ

    نرخ بهره آمریکا افزایش می‌یابد یا باز هم پایین نگه داشته می‌شود؟

    سوال بزرگ

  • رای نوزادان

    ترامپ از برنامه حمایت از خانواده خود رونمایی کرد

    رای نوزادان

  • پانزدهمین سوگ

    اوباما برای آخرین بار در مراسم سالگرد یازدهم سپتامبر سخنرانی کرد

    پانزدهمین سوگ

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها