شناسه خبر : 19963 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مجله فوربس در گزارشی نوشت‌: ال‏گور ثروتمندتر از میت رامنی شده است

سال‌های طلایی ال‏گور

ال‏گور تقریباً به مهم‌ترین چهره داووس تبدیل شده است. او کارآفرینی است با‌اخلاق که حتی از میت رامنی نیز ثروتمندتر است.

مجتبی فرخ
ال‏گور تقریباً به مهم‌ترین چهره داووس تبدیل شده است. او کارآفرینی است با‌اخلاق که حتی از میت رامنی نیز ثروتمندتر است. خانه ال‏گور در نشویل با بال‌های متقارن و ستون‌های ویکتوریایی‌اش، نور سفیدی از خود ساطع می‌کند. ال‏گور با یونیفورم و در پیراهن رسمی آبی، شلوار جین و چکمه‌های کابوی زیر ایوان این خانه ایستاده است. این کاخ سفید ال‏گور است، ویلایی با 10 هزار فوت مربع مساحت که او به اتفاق همسر سابقش تیپر در سال 2007 آن را بازسازی کردند. در حال حاضر این عمارت حتی برای سگش «بو» که اکنون در حال عوعو کردن است، متروکه شده است.
ال‏گور می‌گوید: «من به خانه خودم عادت کرده‌ام.» با استانداردهای عمارت، این خانه، خانه متوسطی است. معروف‌ترین ویژگی اتاق نشیمن این خانه، که اسباب طبل تیپر است، از زمانی که ال‏گور و تیپر در سال 2010 از هم جدا شده‌اند، دیگر در این خانه اثری از آن نیست. دورتر از اتاق نشیمن، اتاق نوشتاری ال‏گور قرار دارد، که در آن او بهترین بخش از دو سال خود، شب و تعطیلات آخر هفته را در آنجا سپری کرد، در آنجا او مشغول نوشتن آخرین کتاب خود با عنوان «آینده: محرکه‌های شش‌گانه تغییر جهانی» بود. او مدت کوتاهی پس از اتمام دست‌نوشته خود، شبکه تلویزیون کنونی خود را به ارزش 784 میلیون دلار فروخت. اکنون بر اساس مجله فوربس ال‏گور ثروتمندتر از میت رامنی شده است. کتاب‌های گور، شرکت سرمایه‌گذاری‌اش، که برنده جایزه فیلم اسکار شد، و جایزه نوبلش، شما را با داستان زندگی بی‌عیب و نقص این سوپر‌مرد آمریکایی موفق آشنا می‌سازد. ما در عمارت ال‏گور، آشپزخانه‌ای دیدیم که او در آنجا در مورد خطرات شیرین‌کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیم غذایی تحقیق مختصری به عمل آورده بود، این شیرین‌کننده‌ها ممکن است باعث شود شما به سمت چیزهای شیرین‌ کشیده شده و چاق شوید. این یکی از نگرانی‌های ال‏گور بود. در حیاط خلوت این عمارت، صنوبر شروع به شکوفه دادن کرده است، صنوبرهای سفیدی همچون فنجان چای. ال‏گور ما را روی مبلمان نرم ایوان کنار استخر مستطیل‌شکل نشاند. سگش بو، در این حال در نهایت آرام گرفته است و بر روی چمن لم داده بود. حیاط این عمارت حیاط کاملاً مطبوعی است، با این حال هر کجا که ال‏گور باشد، سخت است این حس را نداشته باشی که ابرهای تیره در حال کمین کردن هستند. این امر تا حدی به شخصیت اصلی گور بر‌می‌گردد، مردی که باید رئیس‌جمهور می‌شد. این همچنین به دلیل نوشته‌های آخرالزمانی‌اش است مانند عبارت «افزایش‌های طبیعت» در سراسر کتاب «وحی»، این عبارتی است که او گاهی اوقات در زمینه‌های مختلف از آن استفاده می‌کند. نوشته‌های زیست‌محیطی ال‏گور مملو از تصاویر مربوط به کتاب مقدس است که در انتظار شکل‌گیری یک دوره تخریب هستند مگر اینکه ما راه خود را تغییر دهیم. پرفروش‌ترین کتاب گور با عنوان «حمله به عقل»، نسبت به محو شدن قدرت مدرک و منطق و عار دانستن همنشینی با روشنفکران ابراز تاسف می‌کند. حتی کتاب «آینده» او اشاره می‌کند که آمریکا راه خود را گم کرده و اینکه مسیرش به سمت افول تمدن در حرکت است. من در گفت‌وگو با ال‏گور به این صورت آغاز کردم:
« به نظر می‌رسد کتاب‌های شما بیشتر حال و هوای حس از دست‌دادگی و ناامیدی دارد.» ال‏گور سریعاً فرض من را رد کرد و گفت: « اوه، نمی‌توان چنین برداشتی را از این کتاب‌ها داشت. نگاه کنید، اینجا خطرات و فرصت‌هایی وجود دارد و ما باید انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشیم. من سعی می‌کنم در برابر این ایده که نوشته‌های من از موضع اندوه و ضجه و زاری ناشی می‌شود، کناره‌گیری کنم.» من به ال‏گور گفتم:«پس آیا شما خوش‌بین هستید؟» او در جواب گفت: بله، من بسیار خوش‌بین هستم. در گذشته ما با روزهای پرچالشی مواجه بوده‌ایم. چیزهای خوب می‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد. تصویر آلبرت گور به عنوان مردی که آسمان همیشه در برابر او زانو می‌زند، در پنج هفته پس از هفتم نوامبر سال 2000 شکل گرفت، روزی که او معتقد بود می‌خواهد در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز ‌شود (و هنوز هم بسیاری بر این باورند که او پیروز شد). دیوان عالی کشور، با یک رای به این رویا پایان داد. بعد از این ال‏گور از دست خودش فریاد سر داد و تصمیم گرفت هر چیزی را تغییر دهد. بخشی از استعداد ال‏گور این است که او همیشه از وضعیت‌های این چنینی، موفق به ساخت نور می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید