شناسه خبر : 19057 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید سلاح در اتریش با شروع بحران پناهندگان افزایش داشته است

قاتلان در دسترس

هر‌چند ماه یا در مقاطعی چند هفته یک بار، کشتاری در ایالات متحده با سلاح گرم رخ می‌دهد که در آن یک یا چند بیمار روانی، افراد بی‌گناهی را که صرفاً در زمان بدی در مکان بدی حضور دارند، قتل‌عام می‌کنند و این اتفاق، بحثممنوعیت یا محدودیت خرید فروش اسلحه در این کشور و شاید حتی بقیه جهان را دوباره به صفحه اول روزنامه‌ها می‌کشاند.

هر‌چند ماه یا در مقاطعی چند هفته یک بار، کشتاری در ایالات متحده با سلاح گرم رخ می‌دهد که در آن یک یا چند بیمار روانی، افراد بی‌گناهی را که صرفاً در زمان بدی در مکان بدی حضور دارند، قتل‌عام می‌کنند و این اتفاق، بحث ممنوعیت یا محدودیت خرید فروش اسلحه در این کشور و شاید حتی بقیه جهان را دوباره به صفحه اول روزنامه‌ها می‌کشاند. این بار کشتار سن برناردینو در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده که به مرگ 14 نفر انجامید، زمینه‌ای فراهم کرد تا سی‌ان‌ان به بررسی قوانین خرید و فروش سلاح در بعضی دیگر از کشورهای جهان بپردازد‌. در زیر قوانین مربوطه را در چند کشور ملاحظه می‌کنید.
1- استرالیا: بعد از کشته شدن 35 نفر به وسیله یک مالک قانونی سلاح گرم در این کشور در سال 1996، قوانین مربوط به این مالکیت سختگیرانه‌تر شد. در حال حاضر باید درخواست‌نامه‌ای برای دریافت مجوز پر کنید و دلیلی برای نیاز به سلاح ذکر کنید. اگرچه دلایلی مثل شکار یا علاقه شخصی به داشتن کلکسیون قابل قبول هستند اما دفاع شخصی دلیل محسوب نمی‌شود. بعد از آن باید کلاس‌هایی را در زمینه امنیت سلاح بگذرانید و پس از آن هم 28 روز صبر کنید تا مجوز شما صادر شود. واردات اکثر سلاح‌ها‌، ممنوع است. همین اقدامات محدود درصد قتل‌هایی را که در آنها از سلاح گرم استفاده می‌شد، نسبت به کل قتل‌های انجام‌شده‌، طی سال‌های 1990 تا 2010 را 12 درصد کاهش داده است و خودکشی با سلاح گرم نیز در همین بازه زمانی 65 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
2- انگلستان: دولت این کشور ادعا می‌کند یکی از دقیق‌ترین قوانین کنترل اسلحه را دارد. در اینجا هم داشتن مجوز الزامی است و باید دلیلی «قانع‌کننده‌» برای درخواست مجوز داشته باشید و باز هم دفاع شخصی دلیلی قانع‌کننده محسوب نمی‌شود. هر پنج سال یک بار هم باید مجوز خود را تمدید کنید. هر نوع سلاح ارتشی ممنوع است. البته قانون در مورد اسلحه‌های شکاری بسیار سهل‌گیرتر است. با عنوان هر نیازی از جمله شکار، ورزش یا حتی تمرین، می‌توانید مجوز دریافت یک سلاح شکاری را بگیرید و این مجوزها را هم نه دولت که پلیس محلی صادر می‌کند و البته همین پلیس محلی می‌تواند هر زمان نیاز دید‌، تست سلامت روان از یک دارنده مجوز بگیرد.
3-‌ اتریش: در مجموع اتریش و انگلستان در میان کشورهای اتحادیه اروپا‌، سهل‌ترین قوانین برای داشتن اسلحه را دارند و تقریباً تنها در این دو کشور اتحادیه می‌توان به طور قانونی اسلحه داشت. قوانین در اتریش بسیار سهل‌گیرانه است. اگر بالای 18 سال داشته باشید می‌توانید یک سلاح عادی یا نیمه‌اتوماتیک خریداری کنید، نیازی به ذکر دلیل نیست و تنها خرید آن تا حداکثر شش هفته بعد از خرید باید به ثبت برسد. تنها خرید متعدد سلاح نیاز به مجوز دارد. دفاع شخصی در این کشور دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید اسلحه است و خبرگزاری‌ها از افزایش آمار خرید اسلحه بعد از شروع بحران پناهندگان در این کشور خبر می‌دهند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها