شناسه خبر : 18655 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

سپرده‌گذاری پرریسک در بانک‌ها
در سرمقاله‌ای به قلم حمید قنبری نوشت: وجود مجوز بانک مرکزی و درج عبارت «تحت نظارت بانک مرکزی» بر سردر بانک، صرفاً به این معناست که بانک مورد نظر، یکسری الزامات شکلی و ماهوی را پیش از دریافت مجوز طی کرده است و مشمول بازرسی‌های حضوری و غیرحضوری بانک مرکزی قرار دارد. اما این به معنای به صفر رسیدن ریسک سپرده‌گذاری در هیچ بانکی نیست. در هر تجارتی، میزانی از ریسک وجود دارد و سپرده‌گذاری در بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست و بانک مرکزی یا هیچ نهاد دیگری، هیچ‌گاه ادعا نکرده است سپرده‌گذاری در بانک‌ها، به معنای سرمایه‌گذاری با ریسک صفر است.
بازار سرد گرمابه‌ها
نوشت: رئیس اتحادیه گرمابه‌داران می‌گوید: «یک شب خوابیدیم بلند شدیم دیدیم قیمت آب ٣٠ و گاز ١٠ برابر شد و این ٢١٠ گرمابه را تعطیل کرد و حالا تنها ٩٠ گرمابه گوشه و کنار ایران نفس می‌کشند.» گرمابه‌های شمال شهر توجیه اقتصادی خود را از دست داده. گرمابه‌های جنوب شهر هم آخرین رمق‌شان را مدیون مشتریان کارگرشان هستند. نرخ گرمابه‌های عمومی از ساعتی‌ هزار و ٦٠٠ تا ١٠‌ هزار تومان افزایش یافته. اما رئیس اتحادیه گرمابه‌داران می‌گوید نرخ گرمابه باید ٤٠ برابر می‌شد تا توجیه اقتصادی داشته باشد. فارغ از ارزش‌های اقتصادی و نقش آن در درآمدزایی و اقتصاد گردشگری، منسوخ‌شدن این شغل بهداشت دهک‌های پایین جامعه را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد.
ادعای بقایی و پاسخ سیف
نوشت: ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: ادعای بقایی در مورد پرداخت یارانه ۲۵۰‌ هزار تومانی فریبکارانه است. من به راحتی به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی به شما می‌گویم پرداخت چنین رقمی امکان‌پذیر نیست. البته راحت‌ است این فرد بیاید ادعا کند یارانه را یک ‌میلیون تومان می‌کنم اما تنها حرف است حتی اگر بتواند این را هم پرداخت کند آثار آن در اقتصاد بسیار منفی خواهد بود و تاثیری در رفاه مردم نمی‌گذارد. اینکه فکر کنیم حقوق مردم را ۱۰ برابر کنیم حتماً زندگی آنها بهتر می‌شود درست نیست. قطعاً کالا و خدمات 10 برابر افزایش قیمت پیدا می‌کنند و چیزی عاید مردم نمی‌شود. این وعده‌ها جز فریبکاری چیز دیگری ندارند.
واردات 10 هزار تن شامپو
نوشت: بر اساس آمار گمرک در 11ماهه نخست سال 95، بیش از 10 هزار و 419 تن شامپو از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است. برای واردات این حجم شامپو حدود 30 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است. ارزش ریالی این میزان واردات، بالغ بر 95 میلیارد تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. شامپو از 19 کشور جهان از جمله اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، کانادا، ترکیه، هلند، فرانسه و لهستان وارد کشور می‌شود. در میان کشورهای صادرکننده شامپو ترکیه با صادرات بیش از شش هزار و 400 تن شامپو به کشور درآمد 10 میلیون دلاری را نصیب خود کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها