شناسه خبر : 17952 لینک کوتاه

پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی این هفته در تهران

فروشگاه‌های موسیقی این روزها در حال و هوای موسیقی پاپ است، با این حال سایت فروش آنلاین بیپ تونز در پرفروش‌ترین آلبوم‌های این هفته تنوع بیشتری داشته است.

فروشگاه‌های موسیقی این روزها در حال و هوای موسیقی پاپ است، با این حال سایت فروش آنلاین بیپ تونز در پرفروش‌ترین آلبوم‌های این هفته تنوع بیشتری داشته است، آلبوم‌های موسیقی پرفروش این هفته عبارتنداز:

یک: اشارت نظر
این آلبوم اولین اثر موسیقایی میلاد درخشانی است که در آن به خوانندگی هم پرداخته و از روز یکشنبه 23 شهریور 1393 در سراسر کشور پخش شد. درخشانی که در این آلبوم گیتار آکوستیک و عود هم نواخته، تا پیش از این آثاری همچون «سرخوش»، «افشارستان» و «هیچم خبر از هیچ» را منتشر کرده و در اجراهای بسیاری در سبک‌های مختلف روی صحنه رفته است؛ «آرزو»، «بشنو»، «تو مرو»، «قفس»، «اشارت نظر»، «تو خداوند منی»، «برف»، «از آخرین دیدار» و «یاروم».

دو: مدار بی‌قراری
آلبوم«بابک جهانبخش» با عنوان «مدار بی‌قراری» دومین آلبوم پرفروش هفته شد. آلبوم «مدار بی‌قراری» شامل دوازده قطعه به نام‌های «معجزه»، «مدار بی‌قراری»، «همین یه بار»، «جاه‌طلب»، «اسطوره»، «حواست نیست»، «عاشق‌تر»، «اشتباه»، «هنرمند»، «اعتراف»، «هویت» و «دلتنگی» است که کار سرایش ترانه قطعات آلبوم به جز یک قطعه که ترانه‌سرایش خود بابک جهانبخش است، بر عهده محسن شیرالی بوده است.

سه: آرایش غلیظ
آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» با صدای «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری» منتشر شد. آرایش غلیظ به تهیه‌کنندگی شرکت «ایران گام» و از سوی شرکت پخش «هنر شهر» در تهران و شهرستان‌ها توزیع شده است. در این اثر دو قطعه با‌کلام با صدای فرزند خسرو آواز ایران و شعر «مولانا» شنیده می‌شود و هشت قطعه دیگر بی‌کلام هستند. این یکی از متفاوت‌ترین آثار همایون شجریان است زیرا او تاکنون قطعات ریتمیک از این دست را اجرا نکرده است. همچنین او از حجم و ابعادی از صدای خود بهره گرفته است که تاکنون مشابه آن شنیده نشده بود. تفاوت‌های این مجموعه در آهنگسازی سهراب پورناظری هم به چشم می‌آید. در سازبندی این آلبوم از گیتار الکتریک، درامز، گیتار باس، ویولنسل، ویولن، کنترباس، عود و کمانچه و... استفاده شده است.

چهار: از این ساعت
آلبوم «از این ساعت» با صدای «مهدی احمدوند» منتشر شد. این آلبوم به تهیه‌کنندگی «مهدی کُرد» تهیه و تولید شده و شرکت «تصویر‌گستر پاسارگاد» نیز آن را در بازار موسیقی کشور توزیع کرده است. این آلبوم در دوازده قطعه روانه بازار موسیقی کشور شده است.

پنج: نه فرشته‌ام نه شیطان
«نه فرشته‌ام نه شیطان» با بسیاری از آلبوم‌هایی که در فضای موسیقی سنتی و البته موسیقی تلفیقی به بازار عرضه شده، فرق دارد. طهمورث پورناظری در این آلبوم گوشه‌ای از آوازهای ایرانی را وارد فضاهای دیگر گونه‌های موسیقی کرده و توانسته تلفیقی ارائه دهد که نه‌تنها از لحاظ فرمی گونه‌ای متفاوت بلکه از لحاظ محتوایی هم تلفیق خوبی صورت گرفته است. در این آلبوم پورناظری سعی نکرده که صرفاً سازهای کلاسیک غربی را در کنار سازهای کلاسیک ایرانی قرار دهد تا فضایی چندصدایی تولید کند. او در این آلبوم بیشتر از اینکه بخواهد دین خود را به موسیقی سنتی ادا کند، سعی می‌کند ملودی‌های موسیقی سنتی را که به گوش مخاطبان آشنا هستند، در فضایی تازه و بدیع به گوش برساند. او در واقع موسیقی سنتی را به زبان روز موسیقایی ترجمه کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها