شناسه خبر : 17312 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

راز مالی سبقت خودرو از مترو
نوشت: تشدید حجم ترافیک و به دنبال آن آلودگی هوا در تهران از «تعیین اولویت برای بزرگراه‌سازی» نشات می‌گیرد که باعث شده طول شبکه بزرگراهی تهران از طول خطوط مترو سبقت بگیرد و باعث عقب‌ماندن ظرفیت فعلی شبکه قطار درون‌شهری از اهداف مصوب مدیریت شهری شود. در سال‌های 91 و 92 به خاطر اولویت‌گذاری در تکمیل پروژه‌های شاخص «پل طبقاتی صدر، تونل نیایش و بزرگراه امام علی (ع)»، 67 درصد اعتبارات حمل‌ونقلی پایتخت، به ساخت و تکمیل معابر تردد خودرو اختصاص پیدا کرد و فقط 8 / 14 درصد اعتبارات صرف مترو شد. این سهم نابرابر «مترو» و «بزرگراه» یکی از مهم‌ترین علل افزایش ترافیک است چون منجر به تحریک به استفاده بیشتر از خودرو شخصی شده است.

کم‌برآوردی 84 میلیارد‌تومانی فروش نفت
نوشت: دولت پیش‌بینی کرده در طول پنج سال 8 /185 میلیارد دلار درآمد از محل صادرات نفت خام، میعانات نفتی و گاز طبیعی به دست آورد. اما این یک برآورد بدبینانه است. چون درآمدهایی که دولت محاسبه کرده بر مبنای نفت ۳۵ دلار و گاز ۱۲ سنت پیش‌بینی شده است. کافی بود دولت در این محاسبات به جای ارقام بدبینانه مزبور برای فروش منابع نفتی پیش‌بینی مراجع معتبر جهانی را مورد توجه قرار می‌داد آن‌وقت به جای ۱۸۵ میلیارد دلار، ۲۶۹ میلیارد دلار در طول پنج سال به عنوان درآمد نفتی به ثبت می‌رسید که ۹ /۴۴ درصد بیشتر از برآورد برنامه ششم است.

ماجرای دکل گم‌شده از زبان رستم قاسمی
نوشت: رستم قاسمی، وزیر نفت احمدی‌نژاد عنوان کرده برجام در فروش نفت تاثیر داشته است. فروش نفت با مشکلاتی مواجه بود و در مقطعی صادرات ما کم شد، اما با مسافرت به کشورهای خریدار و نیز با ملاقات با روسای جمهوری آن کشورها، فروش نفت خیلی زود افزایش یافت. همچنین وی در مورد دکلی که گم شده گفت، دکل مربوط به شرکت تاسیسات دریایی بوده و به وزارت نفت ارتباطی نداشت، بعد از دوران وزارتخانه بنده متوجه شدم در خرید، مشکلاتی داشته‌اند و گویا واسطه خرید که معلوم است چه کسانی بوده‌اند، تخلف و خیانت کرده و بخشی از پول را به حساب خودشان واریز کرده‌اند که خوشبختانه قوه قضائیه به‌موقع وارد شد.

صادرات صوری برای تخفیف بیشتر
نوشت: بر اساس یکی از طرح‌های وزارت کشاورزی واردکنندگان موز می‌توانند در ازای صادرات سیب تخفیف بگیرند و موز را ارزان‌تر از سایر تاجران وارد کنند اما این طرح نوعی از کلاهبرداری را باب کرده. در این شیوه محموله‌های بزرگ سیب به دریا خالی می‌شود یا بخشی از آن با کامیون‌های صادراتی از مرز پرویزخان عبور می‌کند و کمی آن‌طرف‌تر در بیابان‌های عراق رها می‌شود و به این ترتیب باند قاچاق صوری کالا مجوز ویژه واردات را می‌گیرد. فرمانده انتظامی هرمزگان اعلام کرده یک باند پنج‌نفره صادرات صوری سیب متلاشی شده است. همچنین عده‌ای برای دریافت تخفیف‌های تعرفه‌ای، بی‌کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین محصولات باغی را به بازار جهانی عرضه و اعتبار کالای ایرانی را مخدوش می‌کنند.






دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها