شناسه خبر : 16963 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه

در یک همکاری بین بخش خصوصی و بخش دولتی، همایشی با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در پارلمان بخش خصوصی کشور برگزار می‌شود.

ضرورت گسترش کارآفرینی بین‌المللی در کشور
تسنیم نوشت : رئیس دانشکده کارآفرینی گفته است: «شناسایی فرصت‌های کارآفرینی و بهره‌وری از آن می‌تواند افزایش تولید ناخالص ملی را به همراه داشته باشد.» زالی در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق با اشاره به اینکه شناسایی فرصت‌های کارآفرینی باید با بهره‌وری همراه باشد تاکید کرد: «یکی از شاخص‌های مهم در کارآفرینی، کارآفرینی بهره‌ور است. کارآفرینی فرصت‌ها در سال گذشته در کشور ارزش بیشتری پیدا کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچه میزان کارآفرینی فرصت افزایش یابد تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد. افزایش کارآفرینی رابطه مستقیم با رشد اقتصادی دارد اما مهم این است که کارآفرینی به استان‌ها، شهرستان‌ها و داخل کشور ختم نشود و در حوزه بین‌الملل گسترش یابد.»
کنفرانس فرصت‌های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق
اولین کنفرانس فرصت‌های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق با محوریت معرفی پتانسیل‌های صادراتی ایران به عراق و راهکارهای عملی تعامل با بازار عراق (صادرات، توریسم، سرمایه‌گذاری و پیمانکاری، خدمات فنی و مهندسی)، شناسایی و ایجاد ارتباط نهادینه با ساختارهای تجاری عراق، از جمله بانک‌ها، اتحادیه‌های بازرگانی، اداره ثبت شرکت‌ها، سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق، بازرگانی با عراق و آشنایی با چگونگی حل مشکلات نقل و انتقالات پولی و بانکی و ضمانت‌نامه‌های بانکی بین دو کشور در روزهای ششم و هفتم دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. در این کنفرانس کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مختلف پیرامون فروش و بازاریابی در عراق، بازرسی و کنترل کیفیت در صادرات عراق، رویه‌های گمرکی، نظام حقوقی و حل اختلاف برگزار خواهد شد.
همایش «توسعه و عدالت آموزشی» در دانشگاه شریف
«ارتقای مشارکت مردم و سیاستگذاران، برای کاهش فقر آموزشی کودکان» شعار کلیدی اولین همایش «توسعه و عدالت آموزشی» خواهد بود؛ همایشی که در ۲۶ و ۲۷ مهرماه ۹۳ و با مشارکت جمعی از شاخص‌ترین اقتصاددانان، جامعه‌شناسان، سیاستگذاران، خبرگان آموزش و پرورش و هنرمندان در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد. مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور در کنار چهره‌های مطرح دیگری چون علینقی مشایخی، احمد توکلی، کاظم جلالی، داود دانش‌جعفری،‌ احمد میدری در شورای سیاستگذاری این همایش حضور دارند. این همایش محورهای مهمی چون جایگاه عدالت آموزشی کودکان در فقرزدایی عالمانه و پایدار، عدالت آموزشی، بودجه ۹۴ و برنامه ششم توسعه، آرمان‌های انقلاب و اسناد سیاستگذاری کلان و‌... دارد.
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران
در یک همکاری بین بخش خصوصی و بخش دولتی، همایشی با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در پارلمان بخش خصوصی کشور برگزار می‌شود. این همایش به همت اتاق تهران و در محل اتاق ایران برگزار خواهد شد و علاوه بر اتاق بازرگانی تهران نهادهای دولتی چون استانداری و شهرداری تهران هم در برگزاری آن مشارکت دارند. قرار است در این همایش سرمایه‌گذاران خارجی دعوت و در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی حاضر شوند. به گفته محمدرضا بهرامن نایب ‌رئیس اتاق تهران کنفرانس خبری این همایش طی هفته جاری در اتاق تهران برگزار می‌شود و اطلاعات کامل این همایش به رسانه‌های جمعی اعلام خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها