شناسه خبر : 1640 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معروف‌ترین نشریه سیاسی جهان هر ساله چه انتخاب‌هایی می‌کند؟

جلدنشینان تایم

همه‌ساله تایم در قالب ویژه‌نامه «صد شخصیت تاثیرگذار جهان» به شناسایی و معرفی اشخاصی می‌پردازد که ایده‌ها، فعالیت‌ها، استعداد و قریحه یا اکتشافات آنها دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم متحول کرده است.

صد شخصیت تاثیرگذار جهان
index:1|width:200|height:266|align:right همه‌ساله تایم در قالب ویژه‌نامه «صد شخصیت تاثیرگذار جهان» به شناسایی و معرفی اشخاصی می‌پردازد که ایده‌ها، فعالیت‌ها، استعداد و قریحه یا اکتشافات آنها دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم متحول کرده است. در پی موفقیت این فهرست در سال 1999، این ویژه‌نامه از سال 2004 تاکنون هر سال منتشر می‌شود. در این ویژه‌نامه، خوانندگان تایم با پرنفوذترین افراد جهان در سال گذشته میلادی آشنا می‌شوند. تایم اشخاص برتر را از میان هنرمندان و فعالان، انقلابیون و پژوهشگران، سران کشورها و پیشگامان صنایع انتخاب می‌کند. اندیشه‌ها یا اقدامات این افراد منشاء بحث و گفت‌وگو، اختلاف‌نظر و حتی گاهی تحول و انقلاب در جهان می‌شود. در سال گذشته میلادی، زنان با کسب 41 ردیف در فهرست صد شخصیت تاثیرگذار جهان، در تاریخ انتشار این ویژه‌نامه رکوردی را به نام خود ثبت کردند. صد چهره سال گذشته تایم از شش قاره جهان انتخاب شده بودند و بین 16 تا 78 سال سن داشتند. مدیرمسوول تایم، نانسی گیبز می‌نویسد: «در بسیاری موارد، مطالب این ویژه‌نامه که توسط دوستان، طرفداران یا مربیان و استادان چهره‌ها نوشته می‌شود بیشتر ارزیابی‌کننده است تا تقدیرآمیز. و این نکته بدین معناست که تایم تک‌تک افراد را به مشارکت در گفت‌وگو دعوت می‌کند.» به عنوان مثال بیل گیتس در مورد تلاش‌های میلیاردر نیجریه‌ای برای مبارزه با فلج اطفال در آفریقا نوشته است. ملاله در یادداشت خود هیلاری کلینتون را نماد قدرت زنان در سراسر جهان نامیده و شریل سندبرگ، از پشتکار و عزم بیانسه برای رسیدن به موفقیت یاد کرده است. نام اپرا وینفری 9 بار، استیو جابز پنج بار و بیل گیتس و کاندولیزا رایس چهار بار در این فهرست قرار گرفته و آنان را به رکوردداران صد شخصیت برتر جهان تبدیل کرده است. در سال گذشته میلادی نام دکتر حسن روحانی نیز در میان چهره‌های برتر تایم دیده می‌شد. از زمان انتشار این ویژه‌نامه تاکنون تایم بارها و بارها به دلیل قرار ندادن اسامی برخی افراد در این فهرست مورد انتقاد قرار گرفته است.

شخصیت سال تایم
index:2|width:200|height:267|align:right چهره سال تایم یکی از مشهورترین ویژه‌نامه‌های این هفته‌نامه در جهان است که از سال 1927 تاکنون، همه‌ساله منتشر می‌شود. نویسندگان تایم هر سال شخصیتی را که در سال گذشته در پیشرفت یا حتی پسرفت جهان بیشترین تاثیر را داشته است انتخاب و معرفی می‌کنند. در پی انتشار این ویژه‌نامه، شخصیت سال و انتخاب تایم به یکی از موضوعات داغ بحث و جدل در محافل مختلف دنیا به ویژه در سایر رسانه‌ها تبدیل می‌شود. در برخی موارد این عنوان به چیزی غیر از یک فرد تعلق پیدا کرده است. به عنوان مثال در سال 1983، PC عنوان «ماشین سال» را از آن خود کرد و در سال 1989، زمینِ در معرض خطر، «سیاره سال» نام گرفت.
پاپ فرانسیس (2013)، باراک اوباما (2012)، مارک زوکر‌برگ (2010)، بن برنانکی (2009)، ولادیمیر پوتین (2007)، و تد ترنر (1991) از جمله شخصیت‌های سال تایم بوده‌اند که یک ویژه‌نامه با نام و تصویر آنان بر روی جلد به چاپ رسیده است.





50 اختراع برتر
index:3|width:200|height:267|align:right تایم نگاه جامعی به پویاترین تولیدات جدید و ایده‌های خلاقانه سال دارد و بهترین گجت‌ها را معرفی کرده و ابداعات و اختراعات غیرمنتظره از تکنولوژی مصرفی گرفته تا علوم پزشکی و صنایع را به جهان معرفی می‌کند. تحریریه تایم، تاثیر و نفوذ این اختراعات و خدمات زیربنایی را بر مصرف‌کنندگان، صنایع و جامعه مورد توجه و بررسی قرار می‌دهند. مخاطبان بخش تکنولوژی TIME.Com می‌توانند به روش‌های زیر در انتخاب ابداعات برتر سال مشارکت کنند:
سیستم رای‌گیری؛ که از طریق آن می‌توانند به نوآوری مورد علاقه خود رای بدهند.
تصاویر ویدئویی از نویسندگان بخش تکنولوژی تایم در مورد 10 نوآوری کلیدی سال
گجت گردآوری اطلاعات که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به گجت سال رای بدهند.
فضای گفت‌وگو، که کاربران می‌توانند در آن، در مورد فهرست تایم اظهارنظر کنند.
پادکست نویسندگان بخش تکنولوژی تایم در مورد دلایل آنان برای انتخاب این 10 نوآوری برتر.





10 ایده برای 10 سال آینده
index:4|width:200|height:265|align:right در بهار هر سال تایم با نگاهی به آینده نزدیک، مروری دارد بر چشم‌انداز افراد، مکان‌ها، ایده‌ها، و تولیداتی که جهان را متحول خواهند کرد و بر مبنای این 10 ایده، ویژه‌نامه‌ای را منتشر می‌کند. این شماره ویژه، تمامی تحولات و دگرگونی‌های مهمی را که در حوزه اقتصاد، محیط زیست، تکنولوژی و جامعه در حال رخ دادن است دربر می‌گیرد. تایم مدعی است در این ویرایش سالانه تغییرات جهان را پیش از آنکه رخ دهد گزارش می‌کند. این فهرست به اندیشمندان کمک می‌کند تا بتوانند تحولات دهه آینده را پیش‌بینی کنند و در مورد آن بیندیشند. در فهرست سال گذشته میلادی، تایم 10 رویداد یا موضوع زیر را در فهرست 10 ایده مهم خود گنجانده و به بحث در مورد آنها پرداخته بود: قرن آینده آمریکا، تغییر نقشه جهان، باند پهن، طلای سیاه جدید، اقتصاد ترک تحصیل، چین و آمریکا: دو قطب گریزناپذیر، در دفاع از شکست، بحران افسردگی سپید، تلویزیون جهان را نجات خواهد داد، تاریک‌روشن نخبگان و عصر فریب.






ویژه‌نامه محیط زیست، مجله‌ای برای منابع انرژی جایگزین
index:5|width:200|height:267|align:right در این ویژه‌نامه سالیانه، نویسندگان تایم در تلاش‌اند با بحث در مورد مسائل جدی و مهم زیست‌محیطی به معرفی افراد، مکان‌ها، و ایده‌هایی بپردازند که به بشر کمک می‌کند چالش‌های پیش‌روی محیط زیست را از میان بردارد و کره زمین را به مکانی امن، زنده، پایدار برای تداوم بقای بشر تبدیل کند. در این ویژه‌نامه مخاطراتی که محیط‌زیست را تهدید می‌کند از آلاینده‌ها گرفته تا مواد غیرقابل بازیافت، منابع جدید انرژی و ترفندهایی برای حمایت و حفاظت از محیط‌زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها