شناسه خبر : 16301 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فائو درخواست ۳۰ میلیون دلار برای بهبود وضعیت کشورهای درگیر ابولا دارد

هزینه‌های ابولا

گینه، لیبریا و سیرالئون، سه کشوری که بیشترین زیان را از شیوع ابولا در آفریقا دیده‌اند، هر کدام ۵۰۰ هزار دلار کمک دریافت می‌کنند.

گینه، لیبریا و سیرالئون، سه کشوری که بیشترین زیان را از شیوع ابولا در آفریقا دیده‌اند، هر کدام 500 هزار دلار کمک دریافت می‌کنند. این کمک مالی با هدف بازگرداندن ظرفیت‌های نابودشده کشاورزی کشور و حمایت از مردم و تامین امنیت غذایی آنها در مناطق روستایی پرداخت می‌شود. این کمک 5/1 میلیون‌دلاری که توسط صندوق همبستگی آفریقا پرداخت می‌شود در حمایت از برنامه جدید فائو برای برقراری امنیت غذایی در کشورهای درگیر ابولا مصرف می‌شود. این کمک قرار است در یک بازه زمانی 12ماهه در سه کشور نامبرده برای کمک به 7500 خانوار (حدود 45 هزار نفر) استفاده شود. برنامه‌هایی که قرار است با هدف کمک به این خانواده‌ها انجام شود شامل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای یادگیری روش‌های جلوگیری از انتشار ویروس، تامین نهاده‌های لازم کشاورزی برای خانوارها، تقویت طرح‌های پس‌انداز و وام‌دهی، خصوصاً طرح‌هایی که ذی‌نفعان آن زنان هستند و... است. در مجموع در چند روز اخیر صندوق همبستگی آفریقا سه توافقنامه برای کمک مالی به برنامه‌های فائو در قاره آفریقا امضا کرده که شامل 5/6 میلیون دلار کمک به این نهاد می‌شود تا بتوانند برنامه‌های خود را به طور موثرتر در این قاره اجرا کنند. این برنامه‌ها علاوه بر ابولا در زمینه اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری آنان نیز هست. اما این کمک‌ها، همچنان خیلی کمتر از حداقل‌های مورد نیاز است. فائو ماه پیش اعلام کرده نیاز به حداقل 30 میلیون دلار کمک فوری دارد تا بتواند اثرات ناشی از شیوع ابولا بر امنیت غذایی و ظرفیت‌های کشاورزی در کشورهای درگیر را کاهش دهد. علاوه بر این کمک ارائه‌شده از طرف صندوق همبستگی آفریقا، فائو 8/1 میلیون دلار از منابع اضطراری داخلی خود را نیز برای این موضوع صرف کرده است. این نهاد بین‌المللی رئوس برنامه‌های خود در مورد ابولا را که قصد دارد در صورت دریافت وجه لازم به انجام برساند به این شرح اعلام کرده است: 1- جلوگیری از گسترش بیماری 2- افزایش درآمد خانوارها و تولید محصولات کشاورزی تا سطح حداقل معیشت 3- افزایش توانایی برای عکس‌العمل سریع به موارد بحرانی 4- افزایش سطح امنیت غذایی و در نتیجه افزایش توان جامعه در موقع بروز بحران.
بنا به اعلام فائو، حداقل 90 هزار خانوار کشاورز در جریان همه‌گیری اخیر ابولا آسیب جدی دیده‌اند. از این تعداد هشت هزار خانوار در گینه، 21200 خانوار در لیبریا و 58182 خانوار در سیرالئون قرار دارند. از کل هزینه 30 میلیون دلاری درخواست‌شده توسط فائو، قرار است حدود هفت میلیون دلار به گینه، هفت میلیون دلار به لیبریا و 5/13 میلیون دلار به سیرالئون تعلق بگیرد. بقیه این مبلغ قرار است برای بهبود شرایط کشورهای همسایه‌ای که وضعیت نامناسبی دارند و ممکن است در این موقعیت دچار زیان شوند هزینه شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها