شناسه خبر : 15371 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

پنج ناهماهنگی در لایحه بودجه
نوشت: طهماسب مظاهری در مقاله‌ای به پنج ابهام لایحه بودجه اشاره کرد و نوشت یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تنظیم بودجه باید در نظر گرفته شود توازن درآمدها و هزینه‌هایی است که دولت انجام می‌دهد تا میزان دقیق کسری بودجه دولت مشخص شود. اما در این مورد پنج ابهام وجود دارد؛ عدم درج بخش بزرگی از هزینه‌های دولت در جداول و عدم نمایش کسری بودجه، درج رقم 11 هزار میلیارد‌تومانی یارانه گندم و عدم همخوانی آن با نیاز کشور، مغایرت بودجه بخش سلامت با هزینه‌های واقعی فعلی، عدم تناسب بدهی‌های دولت با ارقام ارائه‌شده در لایحه بودجه و ابهام در چگونگی تطبیق لایحه بودجه با برنامه ششم.

انحصار دو سه‌نفره در واردات شکر
نوشت: معاون وزیر کشاورزی در بیان تلاش دولت برای شکستن انحصار واردات شکر گفت: قبلاً شکر از سوی دو سه تاجر مشخص وارد می‌شد و سود شیرین آن به جیب این افراد می‌رفت. اما اکنون کارخانه‌ها شکر خام یا شکر زرد را وارد و آن را فرآوری می‌کنند. در دانه‌های روغنی نیز امسال همین کار را کردیم و گفتیم هر کس دانه روغنی داخلی را بخرد، در واردات روغن اولویت دارد، در غیر این صورت باید با تعرفه بالاتری روغن را وارد کند. متاسفانه در سال‌های قبل، برخی کارخانجات صرفاً برای واردات، سفید کردن شکر خام و فروش آن احداث و فقط متکی به واردات شکر خام شدند.

سهام عدالت 550 هزارتومانی
نوشت: رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی ارزش فعلی سهام عدالت هر فرد را ۵۵۰ هزار تومان عنوان کرد. پوری‌حسینی همزمانی آزادسازی سهام عدالت با برگزاری انتخابات را رد کرد و گفت: همزمانی این اتفاقات با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده اتفاقی است. چراکه اولین مصوبه در خصوص طرح سهام عدالت در سال 1385 تولید و ابلاغ شده است که بر اساس آن سهام عدالت در صورتی به مشمولان داده می‌شود که پس از 10 سال، اقساط این سهام از محل آن پرداخت و با پایان این مهلت آزادسازی سهام عدالت انجام شود. یعنی آزادسازی سهام عدالت تا پایان سال 1394 امکان نداشته است.

اشک‌ها و گوجه‌ها در جاده‌های هرمزگان
نوشت: کشاورزان بندرعباس در اعتراض به سیاست‌های تنظیم بازار کمپین «نچیدن گوجه‌فرنگی» به راه انداختند. بر اساس این گزارش در هفته‌های اخیر قیمت گوجه‌فرنگی در بازار تهران به بیش از پنج هزار تومان رسیده اما در هرمزگان محصول گوجه‌فرنگی روی دست کشاورزان مانده و دلال‌ها حاضر نیستند بیشتر از ۲۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی و بیشتر از ۵۰ تومان برای بادمجان پول بدهند. در حالی که دستمزد برداشت گوجه کیلویی 250 تومان است. نه دولت این محصولات را می‌خرد و نه کشاورزان امکان صادرات دارند. کشاورزهای هرمزگان هم در اعتراض گونی‌های گوجه‌فرنگی و بادمجان را در جاده‌های روستایی و رودخانه‌ها رها کردند.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها