شناسه خبر : 15266 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

فوبیای دلار چهار هزارتومانی
در سرمقاله‌ای به قلم علی میرزاخانی به فوبیای دلار چهار هزارتومانی اشاره کرده و نوشته تثبیت نرخ اسمی ارز قبل از آغاز برجام توجیه داشت اما در یک سال اخیر توجیه ندارد. مدیریت بازار ارز محتاج مدیریت پیشگیرانه است که فشار تورم انباشته‌شده روی نرخ ارز قبل از علائم بحران تخلیه شود وگرنه با وقوع بحران، مقابله با قوانین آهنین اقتصاد غیرممکن خواهد بود، همان‌طور که در دو سال پایانی دولت قبل غیرممکن شد. او نوشته انتظار می‌رود تصمیم‌سازان، با مهار نوسان در حول‌وحوش سیگنال بازار به جای تثبیت نرخ اسمی، خود را از اسارت یک پیروزی اسمی رها کنند تا هم اقتصاد از رکود رها شود و هم کابوس شوک ارزی محو شود.

نعمت‌زاده: کشور گیر دو میلیارد است؟
نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حقوق‌های نجومی گفت: به خاطر این افراد کل کشور را به هم ریخته‌ایم و از صبح تا شب دنبال خلافکارانیم که دو میلیارد تومان را پس بدهند؛ آیا کشور گیر این دو میلیارد تومان است؟ خودمان را سرگرم این مسائل کرده‌ایم و از مسائل اصلی کشور مانند صادرات، عمران، آبادی، توسعه، اشتغال و رونق دور شده‌ایم، اگرچه دلمان می‌خواهد به این مسائل رسیدگی کنیم ولی زمانی که درگیر مسائل پیش‌پاافتاده هستیم به این امور نمی‌رسیم. متاسفانه در این کشور باید یکی دو نفر کار کنند و 10 تا 20 نفر به امور نظارت کنند که در دنیا این موضوع بر عکس است.

چهار بحران اقتصاد ایران
نوشت: سعید لیلاز در گفت‌وگویی اعلام کرد در سال‌های 13۹۶ و 13۹۷ دچار کاهش رشد خواهیم شد. اقتصاد ایران با این وضع فساد و دخالت نهادهای عمومی شبه‌دولتی از این جلوتر نخواهد رفت. دیگر این ماشین کار نمی‌کند. این ماشین زیادی فاسد شده و بهره‌وری آن پایین آمده است. من چهار بحران فوری برای تمدن ایران می‌شناسم. بحران اول، فساد است. معتقدم بعد از عراق فاسدترین اقتصاد جهانیم. دومین بحران، بهره‌وری است. ما شواهدی مبنی بر رشد مثبت بهره‌وری نداریم. بحران سوم، فقدان سرمایه‌گذاری به دلیل منازعات است و چهارمین بحران، افزایش شکاف طبقاتی به یکی از بدترین حالت‌ها در تاریخ ایران رسیده است.

آزادی متهمان پرونده دکل نفتی
نوشت: علیزاده‌طباطبایی از آزادی همه متهمان پرونده دکل نفتی با قید وثیقه خبر داد. علیزاده‌طباطبایی، وکیل مدافع محسن مهاجرانی یکی از متهمان مرتبط با این پرونده گفت تا جایی که من اطلاع دارم، همه متهمان این پرونده با قرار وثیقه آزاد هستند. او به نقل از بازپرس پرونده گفت تحقیقات پرونده موسوم به دکل‌های گمشده همچنان ادامه دارد و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود. طباطبایی با بیان اینکه موکلش آذر سال 1394 با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد، آقای «ط.‌» متهم اصلی پرونده از همان ابتدا وثیقه تودیع کرد و آقای «م.م.‌» نیز با تودیع وثیقه آزاد شد و بقیه هم آزاد هستند.




دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها