شناسه خبر : 15066 لینک کوتاه

هفته ای که گذشت

سی‌ان‌ان مانی در گزارشی با عنوان «ژاپن از قمار تسهیل پولی دفاع می‌کند» به اخبار سیاست پولی ژاپن پرداخت. وزیر دارایی ژاپن، تارو آسو، از مبارزه کشورش با کاهش قیمت‌ها دفاع کرد.

قمار پولی ژاپن
جمعه نوزدهم آوریل‌/‌سی‌ام فروردین: سی‌ان‌ان مانی در گزارشی با عنوان «ژاپن از قمار تسهیل پولی دفاع می‌کند» به اخبار سیاست پولی ژاپن پرداخت. وزیر دارایی ژاپن، تارو آسو، از مبارزه کشورش با کاهش قیمت‌ها دفاع کرد. او گفت سقوط ارزش ین پیامد ناخواسته سیاست‌های طراحی‌شده به منظور افزایش رشد اقتصادی است. به گزارش خبرگزاری رویترز، با بهبود وضعیت مسکن در ایالات آمریکا، نرخ‌های بیکاری رو به کاهش گذاشته است. نرخ‌های بیکاری در بیشتر ایالت‌ها، از جمله کالیفرنیا، در ماه مارس نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. در کالیفرنیا نرخ بیکاری به 4/9 رسیده که از دسامبر 2008 تاکنون بی‌سابقه بوده است. ولفگانگ شوبل اظهار داشته است بانک مرکزی اروپا باید میزان نقدینگی منطقه یورو را محدود کند. به گزارش تلگراف، وزیر دارایی آلمان هشدار داد تزریق پول به اقتصاد بحران‌زده، اگر با اصلاحات اقتصادی همراه نباشد منجر به رشد نمی‌شود. شوبل در مصاحبه‌ای با یک برنامه تلویزیونی آلمانی گفت که پول بسیار زیادی در بازارهای اروپا در حال گردش است.


تراژدی بوستون
شنبه بیستم آوریل‌/‌سی و یکم فروردین: به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، باراک اوباما در این روز عهد کرد تجسس درباره انگیزه‌ها و محرک‌های واقعه تروریستی بوستون را دنبال کند. اوباما اظهار داشت دستگیری مظنون بمبگذاری بوستون فصل جدیدی از این تراژدی را نمایان کرد. اوباما پس از یک روز سکوت رسمی، در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت که «خانواده کسانی که بی‌رحمانه کشته شدند، شایسته شنیدن پاسخ مناسب هستند». تلگراف در این روز گزارش کرد جرج آزبورن، وزیر دارایی انگلستان، در اقدامی به منظور تحریک رشد اقتصادی، قصد دارد از طریق طرح اعتبار ارزان، میلیاردها پوند به کسب و کارهای کوچک کمک کند. ایوالد نُوُتنی، عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا گفت رئیس فدرال‌رزرو، بن برنانکی، به سیاستگذاران جهان اطمینان داده است که خطر تورم هرگز اقتصاد آمریکا را تهدید نمی‌کند. به گفته نوتنی، برنانکی در نشست صندوق بین‌المللی پول، چشم‌اندازی بسیار خوش‌بینانه از اقتصاد آمریکا ارائه داده است. برنانکی در این دیدار گفته است تورم آمریکا در این سال باید 3/1 درصد باشد.

88 کشته در زلزله چین
یکشنبه بیست و یکم آوریل‌/‌یکم اردیبهشت: تلگراف در این روز گزارشی از سیاست‌های مالیاتی انگلستان در سال گذشته ارائه داد. بر اساس این گزارش، در سال گذشته 220 میلیون پوند مالیات بیشتر از ابر‌ثروتمندهای انگلیسی جمع‌آوری شده است. این امر نتیجه اجرای طرح‌های جدید برای پیگرد مالیات‌گریزان پردرآمد بوده است. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، چین در روز یکشنبه نیروهای نجات را به منطقه زلزله‌زده ارسال کرد. دولت چین هزاران نفر از پرسنل نظامی، گروه‌های نجات و کارگران خدماتی را به ایالت سیچوان در جنوب غربی این کشور گسیل کرد. زلزله سیچوان شدیدترین زلزله سه سال گذشته بوده است. خراب شدن بسیاری از راه‌ها موجب تاخیر در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان شده است. به گزارش تلویزیون مرکزی چین، شمار کشته‌شدگان تا روز یکشنبه 188 نفر بوده است. رئیس‌جمهور ایتالیا، جیورجیو ناپولیتانو، در مقام خود ابقا شد. رئیس‌جمهور 87ساله ایتالیا با کسب 738 رای پارلمان به آسانی از مرز 504 رای مورد نیاز عبور کرد.

اروپا حرف آخر را می‌زند
دوشنبه بیست و دوم آوریل/دوم اردیبهشت: آنگلا مرکل هشدار داد کشورهای منطقه یورو باید بپذیرند «اروپا حرف آخر را می‌زند» و اگر بخواهیم قاره اروپا دچار افول نشود، لازم است بیشتر و نزدیک‌تر همکاری کنیم. صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در دویچه بانک برلین به همراه نخست‌وزیر لهستان گفت «به نظر می‌رسد وقتی ژرف‌تر بنگریم، برای مشکلات‌مان راهکارهای مشترکی داریم. اما وقتی فشارها کم می‌شود، هر کسی می‌خواهد راه خود را برود.» سی‌ان‌ان مانی در این روز گزارش کرد ظاهراً اقتصاد انگلستان در حال ورود به سومین رکود خود از آغاز بحران مالی است. این امر دولت را مجبور خواهد کرد سیاست ریاضتی خود را معتدل‌تر کند. تولید ناخالص داخلی انگلستان در یک‌چهارم پایانی سال 2012، 3/0 درصد افول کرده است. به گزارش رویترز، ویلیام دودلی، رئیس بانک مرکزی نیویورک، در روز دوشنبه اظهار داشته است استقرار یک اتحادیه بانکی پان-اروپایی اقدام مهم دیگر برای بهبود اقتصاد بحران‌زده منطقه یورو است. او همچنین سیاستمداران آمریکایی را به منبسط کردن سیاست‌های مالی تشویق کرد.

چالش شدید اقتصاد انگلستان
سه‌شنبه بیست و سوم آوریل/سوم اردیبهشت: سرویس اقتصادی خبرگزاری بی‌بی‌سی وُرلد، گزارش کرد سرعت فعالیت‌های تولیدی چین در ماه آوریل کاهش یافته است. بنا بر گزارش بانک اچ‌اس‌بی‌سی، شاخص بخش تولید چین در ماه آوریل از 6/51 به 5/50 رسیده که این امر موجب افزایش نگرانی‌های مقامات چینی درباره بهبود اقتصاد کشور شده است. به گزارش بلومبرگ، شاخص‌های اقتصادی افول غیرمنتظره‌ای داشته‌اند. این نشان می‌دهد بحران مالی منطقه یورو در حال وارد شدن به یک‌چهارم دوم سال است. بوندس بانک اعلام کرده است تولید صنعتی کند و سرمای زمستانی شاید بهبود اقتصاد آلمان را به تعویق بیندازد. به گزارش تلگراف، جرج آزبورن گفت اقتصاد انگلستان هنوز با چالش‌های بسیار شدیدی روبه‌رو است اما نپذیرفت که از وضعیت اقتصادی وحشت‌زده است. مخالفان سیاست‌های دولت ائتلافی بر این باورند که سیاست‌های ریاضتی مانع رشد اقتصادی شده‌اند.

کمک هنگفت آبراموویچ به خیریه‌ها
چهارشنبه بیست و چهارم آوریل/چهارم اردیبهشت: اعتماد کسب و کار در آلمان کاهش پیدا کرده است. به گزارش تلگراف، شاخص اعتماد کسب و کار در آلمان برای دومین ماه در آوریل دچار افول شده است. داده‌های منتشرشده افول بخش خصوصی را در آلمان برای اولین بار از ماه نوامبر به این سو نشان می‌دهد. یکی از سناتورهای دموکرات آمریکا خواهان شفافیت کاخ سفید درباره هواپیماهای بدون سرنشین شده است. بلومبرگ گزارش کرد سناتور ریچارد دوربین تیم اوباما را به خاطر شکست شفاف‌سازی در زمینه هواپیماهای بدون سرنشینی که قرار است برای کشتن تروریست‌ها به کار روند، مقصر دانست. رومن آبراموویچ، هشتمین ثروتمند روسیه، خیرترین میلیاردر این کشور شناخته شد. به گزارش بلومبرگ، مالک 46ساله باشگاه چلسی لندن، از سال 2010 تا 2012، حدود 310 میلیون دلار از ثروت 7/12 میلیارد دلاری خود را به نهادهای خیریه اهدا کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها