شناسه خبر : 14980 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اینفوگرافیک

نوسان شاخص‌ها

نگاهی به افت‌وخیز قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی

به تازگی آمار مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات شاخص کل قیمت تولیدکننده نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰‌، در فصل پاییز امسال نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۷۴ / ۳ و ۸۸ / ۹ درصد افزایش یافته است.

به تازگی آمار مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات شاخص کل قیمت تولیدکننده نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران بر مبنای سال پایه 1390‌، در فصل پاییز امسال نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب 74 /3 و 88 /9 درصد افزایش یافته است.
شاخص گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» در فصل پاییز 1395 با 2 /3 درصد افزایش نسبت به فصل قبل و شاخص گروه «گچ و گچ‌کاری» نیز با 1 /1 درصد افزایش نسبت به فصل تابستان اعلام شده است.
در میان این شاخص‌ها گروه «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» با 81 /13 درصد تغییر، بیشترین افزایش نسبت به فصل گذشته را از آن خود کرده است. شاخص این گروه نسبت به فصل مشابه سال گذشته نیز با 92 /28 درصد بیشترین افزایش را داشته است. این در حالی است که شاخص گروه «شیشه» تنها شاخصی است که نسبت به فصل گذشته 50 /0 درصد کاهش داشته است.
گروه «ایزوگام و قیرگونی آسفالت» نیز تنها شاخصی است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته 58 /1 درصد کاهش یافته، شاخص این گروه که در پاییز 1395 برابر با 195 است نسبت به فصل قبل 75 /3 درصد افزایش پیدا کرده است. البته لازم به ذکر است که در میان شاخص‌های موجود، گروه «شیرآلات بهداشتی» بالاترین شاخص در پاییز 1395 را از آن خود کرده است.
شاخص سایر گروه‌ها از جمله گروه «موزاییک، کاشی و سرامیک»، «سنگ»، «انواع بلوک سفالی و آجر»، «چوب»، «تاسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی»، «یراق‌آلات درب و پنجره»، «نقاشی ساختمان»، «تاسیسات برقی» و «گروه خدمات» نیز نسبت به فصل قبل و فصل مشابه قبل افزایش پیدا کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها