شناسه خبر : 14930 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

طرح موضوع

مشکل آزاد‌راه چیست؟

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بازدید آزادراه تهران - شمال رفت تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های این آزادراه گویی طلسم‌شده قرار گیرد.

جمعه هفته گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بازدید آزادراه تهران-شمال رفت تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های این آزادراه گویی طلسم‌شده قرار گیرد. با وجود اینکه رئیس دولت قبلی وعده داده بود تا این آزادراه را به طور کامل به بهره‌برداری برساند؛ اما این وعده محمود احمدی‌نژاد نیز رنگ واقعیت نگرفت و اکنون قرعه به نام دولت تدبیر و امید افتاده است تا شاید قفل این پروژه «نیم‌بند» در این دوره باز شود.
مشکل آزاد‌راه تهران شمال که از 35 سال پیش به این طرف، بخش‌هایی از آن هنوز به صورت «کارگاه» باقی مانده و تکمیل نشده، چیست؟ اگر سال‌های ابتدایی پس از انقلاب و درگیر بودن ایران در جنگ هشت‌ساله با عراق را نادیده بگیریم، چرا طی 20 سال اخیر که دور تازه‌ای از فعالیت‌ها برای تکمیل این آزاد‌راه آغاز شد، این پروژه نیمه‌تمام عمرانی به سامان نرسیده است؟ کل این پروژه 121 کیلومتر طول دارد؛ یعنی نصف مسافت تهران تا قزوین. پس چرا با گذشت این همه سال، پروژه‌ای در این سطح با صرف هزینه‌های هنگفت روی دست دولت‌های مختلف مانده است؟آیا مشکل این پروژه «پول»است یا «مدیریت ناکارآمد»؟ «تجارت فردا» در این مجموعه تلاش کرده تا به این سوال ها پاسخ دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها