شناسه خبر : 14839 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هیات تجاری اتریشی بر سر بازیافت زباله و استحصال پساب ایرانی وارد مذاکره شدند

مذاکره اتریشی

به تازگی اتاق بازرگانی ایران میزبان هیاتی تجاری از کشور اتریش بوده است. این هیات متشکل از صاحبان شرکت‌های صنعتی و فناوری بودند که برای بررسی زمینه‌ همکاری‌های مشترک خود به ایران سفر کرده‌اند.

به تازگی اتاق بازرگانی ایران میزبان هیاتی تجاری از کشور اتریش بوده است. این هیات متشکل از صاحبان شرکت‌های صنعتی و فناوری بودند که برای بررسی زمینه‌ همکاری‌های مشترک خود به ایران سفر کرده‌اند.
این هیات ضمن دیدار با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران برای همکاری در حوزه‌های حمل و نقل ریلی، آبیاری نوین، صنعت فولاد، دارو و تجهیزات پزشکی، بازیافت زباله و استحصال پساب ابراز تمایل کرده است. اتریش صاحب فناوری استحصال آب از پساب‌هاست که می‌تواند با توجه به موقعیت کم‌آبی ایران در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. در راس این گروه شن‌ تز نایب رئیس اتاق بازرگانی اتریش ضمن ابراز تمایل اتریشی‌ها برای ورود به بازار ایران اعلام کرد: «‌از آنجا که ایران جایگاه اقتصادی منطقه است برای کشوری مانند اتریش که اقتصاد در آن نقش پررنگی در راستای توسعه دارد، اهمیت بسیاری دارد، مایلیم همکاری‌ مشترکی در حوزه کشاورزی، صنایع دارویی، فناوری‌ نوین و محیط زیست داشته باشیم، چرا که از یک سو اتریش در این عرصه‌ها دارای سبک بوده و از طرف دیگر، ایران دارای متخصصان خوبی در این حوزه است که می‌تواند منجر به همکاری مشترک شود. امیدوار هستم با توجه به شرایطی که در ایران به وجود آمده است، حجم مبادله تجاری دو کشور افزایش یابد، چرا که اتریش حتی در مواقع سخت تحریم نیز سعی کرده است، روابط اقتصادی خود را با ایران حفظ کند. مایلیم در حوزه گردشگری، محیط زیست، تجهیزات پزشکی و دارو با ایران همکاری نزدیک داشته باشیم.»
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با تاکید بر نقش کشور اتریش در توزیع کالا در سراسر اروپا گفت: «این کشور جزو معدود کشورهای اروپایی‌ است که حتی در دوران تحریم نیز روابطش را با ایران ادامه داد که این مساله در شرایط کنونی برای ما بسیار حائز اهمیت است. با توجه به نیاز ایران برای پیشرفت و توسعه حمل و نقل ریلی می‌توانیم از تجربه و ظرفیت اتریش در این زمینه استفاده کنیم. اتریش در حوزه فناوری‌های نوین آبیاری صاحب سبک است که می‌توانیم از تجربه آنها در این زمینه استفاده کنیم و در کنار آن تولید محصولات ارگانیک برای کشاورزی سالم‌تر نیز باید مدنظر قرار گیرد. تجربه اتریش در زمینه بازیافت زباله بسیار خوب بوده و می‌توانیم از آن در بازیافت زباله و صنعت فولاد که ایران بنا دارد، آن را توسعه دهد استفاده کنیم.» وی حجم مبادله تجاری دو کشور را در حال حاضر رقمی حدود 400 میلیون دلار اعلام کرد و گفت این رقم نسبت به گذشته کاهش یافته، ولی امیدواریم این رقم مجدداً افزایش یابد.
*‌در نگارش این متن از مطالب خبرگزاری فارس استفاده شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها