شناسه خبر : 14642 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چشم‌غره

جهانگیری: جلوگیری از فعالیت موبایل‌های قاچاق در شبکه مخابرات ضروری است

چشم‌غره

جلسه بررسی راهکارهای دولت برای مبارزه با قاچاق کالا سه‌شنبه گذشته به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد تا اعضای حاضر در این جلسه مصمم شوند برای قاچاق سازمان‌یافته و گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، تدابیری بیندیشند.
آن‌گونه که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خبر داده اسحاق جهانگیری موضوع قاچاق را برای کشور نگران‌کننده دانسته و از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط، خواسته تا منشأ و گلوگاه‌های قاچاق سازمان‌یافته در کشور را شناسایی و با آن برخورد کنند.
او خواستار مبارزه جدی مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با افرادی که به واردات غیرقانونی موبایل و انواع منسوجات اقدام می‌کنند، شده و با استناد به گزارش‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص میزان و حجم واردات قاچاق در صنعت نساجی و گوشی تلفن همراه اظهار کرده است قاچاق انواع منسوجات سبب شده تا صنعت نساجی دچار آسیب و لطمه فراوانی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حجم بالای ورود گوشی‌های قاچاق خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک جمهوری اسلامی ایران شده و خواسته است این کارگروه حداکثر ظرف مدت دو ماه ساز و کار لازم را تعیین و نرم‌افزار و سامانه مربوطه را طراحی کند به گونه‌ای که از فعالیت گوشی تلفن همراه قاچاق در شبکه مخابرات کشور جلوگیری شود.
البته او گفته است در این راستا باید به گونه‌ای اقدام شود که مردم دچار زحمت و سختی نشوند و این اطمینان به مردم داده شود که گوشی تلفن همراه و اجناسی که به‌صورت رسمی در کشور به فروش می‌رسد از اصالت، کیفیت و استاندارد لازم برخوردار بوده و از مبادی رسمی و به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند.
جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش ارائه‌شده از میزان قاچاق واردات لوازم‌یدکی خودرو، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته است در اسرع وقت با هماهنگی شرکت‌های خودروساز، ساز و کار و طراحی لازم را برای جلوگیری از ورود لوازم‌یدکی قاچاق به کشور انجام دهند.
جهانگیری گفته قاچاق کالا بیشتر در کالاهایی صورت می‌گیرد که تعرفه واردات رسمی این کالاها بسیار اندک است که این موضوع نشان می‌دهد قاچاق در کشور هزینه و ریسک اندکی دارد و چنین موضوعی باعث می‌شود متخلفان به سادگی و با کمترین دردسر به قاچاق کالا روی آورند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها