شناسه خبر : 1447 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

حمایت دو رئیس‌جمهور از جنبش ضدتحریم

بیانیه جنبش مدنی ضد‌تحریم چهارشنبه گذشته با امضای ۸۲ اقتصاددان، ۳۴ حقوقدان و ۴۱ تن از سردبیران و مدیران رسانه‌ای کشور منتشر شد.

بیانیه جنبش مدنی ضد‌تحریم چهارشنبه گذشته با امضای 82 اقتصاددان، 34 حقوقدان و 41 تن از سردبیران و مدیران رسانه‌ای کشور منتشر شد. این بیانیه امضای بسیاری از سرشناس‌ترین اقتصاددانان ایرانی چه در داخل کشور همچون مسعود نیلی، موسی غنی‌نژاد، محمدمهدی بهکیش، فرهاد نیلی و ... چه در خارج از کشور مثل محمد‌هاشم پسران، جواد صالحی‌اصفهانی، هادی صالحی‌اصفهانی... را در پای خود دارد.
این بیانیه که خطاب به روشنفکران و اندیشمندان ایران و جهان به ویژه اقتصاددانان، حقوقدانان و روزنامه‌نگاران برجسته نوشته شده از آنها خواسته تا «با پشتیبانی از نهضت صلح‌طلبانه و انسانی ضدتحریم، سیاستمداران کشورهای متبوع خود را به برداشتن گام نخست برای حل ابتکارآمیز و موثر این مناقشه دشوار ترغیب کنند.»
انگیزه امضاکنندگان این نامه «هشدار نسبت به آثار مخرب تحریم‌های تجاری و مالی علیه مردم ایران است.» این نخبگان ایرانی معتقدند که «این تحریم‌ها نه‌تنها کمکی به صلح‌آمیزتر شدن روابط بین‌المللی نمی‌کند، بلکه با آثار فاجعه‌بار انسانی خود بر تیرگی روابط می‌افزاید». همان روز پروفسور محمدهاشم پسران در تحلیلی که در روزنامه گاردین چاپ انگلیس منتشر شد با ابراز شادمانی از این اتفاق و اعلام حضور خود بهترین راه برای پایان دادن به تحریم‌ها را نشستن پشت میز مذاکره دانست.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها