شناسه خبر : 14155 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فیلم خارجی در گروه هنر و تجربه

این فیلم محصول مشترک فرانسه و ایتالیا از ۱۶ خرداد قرار است در گروه هنر و تجربه اکران شود. کلاوس کینسکی، روی گوئرا، سسیلیا ریورا، هلنا روخو، دل نگرو، آرماندو پولانا و ادوارد رولاند در این فیلم بازی می‌کنند.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و ایتالیا از ۱۶ خرداد قرار است در گروه هنر و تجربه اکران شود. کلاوس کینسکی، روی گوئرا، سسیلیا ریورا، هلنا روخو، دل نگرو، آرماندو پولانا و ادوارد رولاند در این فیلم بازی می‌کنند. در سال ۱۵۶۰ «گونسالس پیسارو» (رپولس)، برادر فاتح بی‌رحم پرو، سرزمین اینکاها، در جنگل‌های انبوه به دنبال شهر افسانه‌ای ثروت و طلا، ال‌دورادو، می‌گردد. اما «دن پدرو» (گوئرا) که رهبر این گروه است خیلی زود به دست «آگیره» (کینسکی) جاه‌طلبی دیوانه، خلع می‌شود.
این فیلم سرسلسله تکان‌دهنده‌ای برای فیلم‌های به اصطلاح «جنگلی» هرتسوگ و معرفی او در سطحی بین‌المللی بود که امتداد وسوسه‌های بشری را تا سرحد جنون در محیطی به دور از امنیت کاذب تمدن تصویر می‌کرد. کینسکی یک دیوانه واقعی است.
فیلم‌های «هنر و تجربه» در چهار سالن سینمایی پردیس سینمایی آزادی، پردیس سینمایی کوروش، خانه هنرمندان ایران و موزه سینما در تهران و یک پردیس سینمایی هویزه در مشهد نمایش داده می‌شوند.
در کنار این تجربه طی سال‌های اخیر نمایش فیلم‌های خارجی در برخی از سانس‌های سینما فرهنگ و سینما تک قلهک هم مخاطبان خاص خودش را دارد. سینما تک قلهک در این زمینه پیشرو‌تر است. این روزها نمایش فیلم‌هایی همچون بردمن تا فیلم‌های کلاسیک و قدیمی سینما طرفداران خاص خودش را دارد. در سال‌های پیش هم نمایش فیلم‌های کلاسیک در موزه هنرهای معاصر و سالن‌های کوچک در گوشه و کنار تهران طرفداران خودش را داشت.
سیدجمال ساداتیان درباره این مجموعه می‌گوید: فلسفه وجودی ایجاد سینما تک نمایش فیلم‌های کلاسیک برای دوستداران این حوزه است. در ایران تعداد دانشجویان رشته سینما زیاد است و این دانشجویان بر اساس نیاز رشته تحصیلی‌شان باید در هفته چند فیلم کلاسیک ببینند. در واقع دیدن فیلم‌های کلاسیک سینمای جهان در سالن سینما بهتر از آن است که این فیلم‌ها را در خانه و از طریق سیستم‌های نمایش خانگی ببینیم. ما در سینما تک تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بهترین فیلم‌های کلاسیک را در بهترین کیفیت برای علاقه‌مندان به سینما اکران کنیم. او با اشاره به اینکه استقبال از چنین فیلم‌هایی بستگی به شرایط موجود در جامعه دارد، بیان کرد: نمی‌توان گفت هر روز و در هر سانس نمایش فیلم‌های کلاسیک با استقبال بالایی همراه هستیم، در واقع فیلم‌های کلاسیک مخاطبان خاص خود را دارد و بر اساس شرایط موجود در جامعه مانند فصل امتحانات یا جام جهانی فوتبال بی‌شک استقبال‌ها کم یا زیاد می‌شوند، اما همیشه برای سینما تک مخاطب هست. ساداتیان در پایان گفت: علاوه بر نمایش فیلم‌های کلاسیک در سینما تک، هفته فیلم از کشورهای مختلف مانند ژاپن و لهستان نیز برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود. ما تلاش کرده‌ایم از طریق یک نشریه الکترونیکی قبل از نمایش فیلم نقدهایی از منتقدان بزرگ سینما را نسبت به فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، منتشر کنیم تا اعضای سینماتک بتوانند قبل و بعد از تماشای فیلم از این نقدها استفاده کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها