شناسه خبر : 13787 لینک کوتاه

طرح موضوع

توضیح یا توجیه؟

سازمان محیط زیستی که حسب قانون وظیفه‌اش پاسداری و محافظت از مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی است در این مورد خاص خود پیگیر واگذاری آشوراده به یک شرکت لبنی آن هم برای یک طرح گردشگری شده است.

سازمان محیط زیستی که حسب قانون وظیفه‌اش پاسداری و محافظت از مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی است در این مورد خاص خود پیگیر واگذاری آشوراده به یک شرکت لبنی آن هم برای یک طرح گردشگری شده است. پرسش‌ها درباره چرایی این کار زیاد است، از همین رو خبرگزاری مهر به سراغ فرهاد شمس‌فلاح مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رفت تا نظر او را در این باره جویا شود.
توضیحات او در این باره که البته بیشتر به توجیهات می‌مانست، در نوع خود عجیب بود. این بخشی از صحبت‌های این مقام مسوول در سازمان محیط زیست است: «اساساً مالکیت این جزیره با سازمان محیط زیست نیست که بخواهد آن را واگذار کند اما از حدود یک سال و نیم پیش طرحی برای واگذاری مدیریت این جزیره به بخش خصوصی مطرح شد که از طریق استانداری و میراث فرهنگی استان گلستان از سازمان محیط زیست استعلام شد و ما با رعایت الزامات زیست‌محیطی با آن موافقت کردیم. اگر رسانه‌ها اجازه دهند سازمان محیط زیست می‌خواهد تجربه موفق سایر کشورها در نگهداری از این عرصه را با همکاری بخش خصوصی اجرا کند و تنها با استعلام استانداری و سازمان گردشگری موافقت کرده است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها