شناسه خبر : 13733 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

گروه «نایاک» مطالعه‌ای را در رابطه با تحریم‌های ایران انجام داده و آورده است که تحریم‌های ضد‌ایرانی تاکنون ۱۷۵ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده است. «شورای ملی ایران و آمریکا»(نایاک) در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که اقتصاد آمریکا به واسطه تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده، ده‌ها میلیارد دلار متضرر شده است.

درخواست برای بازرسی‌های 20ساله از ایران
فارس:
دو سناتور جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی «لیندسی گراهام» جمهوریخواه و «رابرت منندز» دموکرات در تلاش‌اند که پیش از برداشته شدن تحریم‌های ایران از سوی کنگره، ایرانی‌ها را وادار به پذیرش بازرسی‌های سخت بین‌المللی حداقل برای مدت دو دهه کنند.

ضرر 175 میلیارد‌دلاری آمریکا از تحریم ایران
تابناک:
گروه «نایاک» مطالعه‌ای را در رابطه با تحریم‌های ایران انجام داده و آورده است که تحریم‌های ضد‌ایرانی تاکنون 175 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده است. «شورای ملی ایران و آمریکا»(نایاک) در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که اقتصاد آمریکا به واسطه تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده، ده‌ها میلیارد دلار متضرر شده است.

ایران به کاهش غنی‌سازی تن داد
مهر:
روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در وین مدعی شد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی افراد نزدیک به مذاکرات، تهران نشان داده است که برای اولین بار متمایل به کاهش جزیی غنی‌سازی اورانیوم در توافق جامع است. این گزارش درحالی منتشر می‌شود که ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی تصمیم به تمدید مذاکرات گرفته‌اند.

اولین پهپاد ایرانی حماس بر فراز اسرائیل
دیپلماسی ایرانی:
حماس برای نخستین بار هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) به آسمان اسرائیل فرستاد. این پهپاد یکی از انواع پهپادهای ایرانی «ابابیل» است که شاخه نظامی حماس توانست آن را در آسمان اسرائیل به پرواز درآورد.

تمدید تحریم‌های شرکت نفتکش ایران
باشگاه خبرنگاران:
تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت نفتکش ایران هنوز لغو نشده‌اند. به رغم اینکه دادگاه اتحادیه اروپا رای به لغو این تحریم‌ها داده شرکت ملی نفتکش ایران برای تماس با بنادر اروپایی، دریافت بیمه‌های خارجی و غلبه بر موانع ایجاد‌شده از تحریم‌های غربی به زمان نیاز خواهد داشت.

مذاکره با آمریکا متمایز است
جماران:
حمیدرضا آصفی، درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای می‌گوید: کشور آمریکا بر دیگر کشورهای 1+5 به ویژه کشورهای اروپایی نفوذ قابل توجهی دارد بنابراین این مذاکرات یعنی مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

لزوم عذرخواهی انگلیس از ایران
ایلنا:
کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در گزارشی ضمن استقبال از مشارکت این کشور در مذاکرات هسته‌ای ایران پیشنهاد داد: انگلیس به دلیل مشارکتش در کودتای مرداد 32 در ایران از این کشور عذرخواهی کند.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها