شناسه خبر : 13722 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پیشنهاد: انتشارتحلیل‌های بیشتر

اگر نه بی‌نظیر، اما کم‌نظیر

مجله تجارت فردا کاری بزرگ است. تدوین و گردآوری مطالبی با این قوام و استحکام توسط کارشناسان زبده مجله و برقراری ارتباطی پیوسته با گستره‌ای باور‌نکردنی از کارشناسان در تقریباً تمامی حوزه‌ها کاری است اگر نه بی‌نظیر، حداقل کم‌نظیر. دوستان تجارت فردا و به خصوص مدیریت آن توانسته‌اند مجموعه‌ای عرضه کنند که در دنیای شتابان و پر‌رقابت امروز نه‌تنها حرفی برای گفتن دارد بلکه در میان بسیاری از مجموعه‌های مشابه خوش می‌درخشد.

index:1|width:50|height:50|align:left حسین عباسی/دانشگاه بلومزبرگ
سال‌ها پیش، در دوران دانشجویی در موسسه عالی برنامه‌ریزی، استاد گرانقدری داشتم که چند روزی برای شرکت در کنفرانسی بزرگ به برزیل رفت. بعد از برگشت وقتی گزارشی از کنفرانس می‌داد از او پرسیدم آیا ممکن است چنین کنفرانسی در ایران برگزار شود؟ گفت، نه. مدیریت کردن بیش از 10 هزار شرکت‌کننده از تقریباً تمامی کشورهای دنیا مدیریت علمی می‌طلبد که چه خوشایندمان باشد چه نباشد، در ایران نداریم. کارهای بزرگ مجموع خطی چند کار کوچک نیستند. وقتی ابعاد کار از حدی بزرگ‌تر شد، انجامش چیزی فراتر از کارهای روزمره‌ای است که با دانش معمولی قابل انجام باشد. خوشحالم که می‌بینم کاری سترگ از این قبیل در ایران در حال انجام است، آن هم در عرصه مطبوعات که عرصه‌ای است خطیر. و مفتخرم که گاه‌گاهی افتخار همکاری با آن به من هم داده شده است.
مجله تجارت فردا کاری بزرگ است. تدوین و گردآوری مطالبی با این قوام و استحکام توسط کارشناسان زبده مجله و برقراری ارتباطی پیوسته با گستره‌ای باور‌نکردنی از کارشناسان در تقریباً تمامی حوزه‌ها کاری است اگر نه بی‌نظیر، حداقل کم‌نظیر. دوستان تجارت فردا و به خصوص مدیریت آن توانسته‌اند مجموعه‌ای عرضه کنند که در دنیای شتابان و پر‌رقابت امروز نه‌تنها حرفی برای گفتن دارد بلکه در میان بسیاری از مجموعه‌های مشابه خوش می‌درخشد. نکته مهم‌تر این بوده که کیفیت مطالب در طول زمان نه‌تنها تحلیل نرفته، بلکه روند عمومی آن صعودی بوده است.
اما هر کاری، هر چند عالی، قابلیت بهبود دارد. اینکه کجای کار را باید بهبود بخشید، کاری است علمی. مدیریت مجله می‌تواند برای تشخیص معایب احتمالی از سطح پرسش ساده از همکاران و افراد مرتبط با مجله فراتر رود و کار را تحت یک پروژه علمی بسپارد به یکی از استادان معتبر دانشگاه و بر مبنای نتایج آن اصلاحات لازم را اعمال کند. بهبود مستمر کار لازمه عقب نماندن در دنیای امروز است. آنچه من مایلم در آینده مجله ببینم عمق بیشتر تحلیل‌ها در قالب نظر مجله است. مایلم ببینم و بخوانم که در موضوعات مطرح‌شده در جامعه نظر فلان استاد دانشگاه این است و نظر فلان مسوول اجرایی آن است و نظر «تجارت فردا» هم این است. تجارت فردا می‌تواند به عنوان مرجع شناخت سره از ناسره مطرح باشد اگر بتوانند خواننده عادی و کارشناسان را با دقت و عمق نظراتش قانع کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید