شناسه خبر : 13153 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

طرح موضوع

لغو تحریم‌ها در خاک اروپا

دیوان دادگستری اروپا، در حکمی که هفته گذشته اعلام کرد، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه هفت بانک و یک شخص حقوقی ایرانی را لغو کرد.

دیوان دادگستری اروپا، در حکمی که هفته گذشته اعلام کرد، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه هفت بانک و یک شخص حقوقی ایرانی را لغو کرد. پیش از این اتحادیه اروپا این موسسه‌ها و افراد را به دلیل آنچه دخالت در پرونده هسته‌ای ایران خوانده بود؛ مورد تحریم قرار داده و اموال آنها را بلوکه کرده بود.
پست‌بانک، بانک توسعه صادرات، شرکت بیمه ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، بانک رفاه کارگران، بانک بین‌المللی پرشیا و شرکت کشتیرانی گودلاک وابسته به کشتیرانی ایران، موسساتی هستند که دادگاه اتحادیه اروپا تحریم های اعمال شده علیه آنها را لغو کرده است.
حال به گفته ناظران، تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا در لغو تحریم چند موسسه ایرانی تلاش غرب برای اعمال فشار بیشتر به ایران را به چالش کشیده است. گویا حکم لغو تحریم‌های اعمال‌شده علیه این موسسات فوراً به مورد اجرا گذاشته نمی‌شود و شورای اروپا دو ماه فرصت دارد تا درباره حکم صادر‌شده درخواست تجدید نظر بدهد. گویا شورای اروپا هم قصد استفاده از این فرصت را دارد و در آخرین تحول نشستی برای بررسی چگونگی تجدید نظرخواهی در این مورد در اتحادیه اروپا برگزار شده است. آیا این اتحادیه تحریم‌های لغو‌شده را بازخواهد گرداند؟

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها